Emblematikus fejlesztés a Balaton-felvidéki látogatóközpont létrehozása (Magyar Hírlap/MTI)

Szálláshelyfejlesztések, bemutatóhely-átalakítások lesznek a nemzeti-park-igazgatóságoknál, több helyen megújul az infrastruktúra. Az ökoturisztikai létesítményeket a Környezet és Energiahatékonysági Operatív Program forrásaiból fejlesztik. 

Több mint nyolcmilliárd forintot fordít az agrártárca a tíz igazgatóságon fejlesztésekre,  mindegyik igazgatóságnak van legalább egy olyan projektje, amely ezeket a beruházásokat felöleli – fogalmazott a Magyar Hírlapnak Balczó Bertalan, az Agrárminisztérium természetvédelemért felelős helyettes államtitkára. Kifejtette: igazgatóságonként eltérő, hogy mi áll a középpontban. Emblematikus beruházásnak számít az ősszel megnyíló Kis-Balaton Látogatóközpont Keszthely-Fenékpusztán a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program részeként – tette hozzá.

Az egyéb helyszíneken kisebb léptékű szálláshelyfejlesztések, bemutatóhely-átalakítások lesznek, illetve a tájékoztatást, látogatóirányítást szolgáló infrastruktúrák újulnak meg. “

“Azt látjuk, hogy sikerül felrakni a térképre azokat a belépési és tájékoztatási ökoturisztikai pontokat, amelyek lehetővé teszik, hogy a védett természeti és Natura 2000-területeinket szinte teljeskörűen be tudjuk mutatni az érdeklődőknek”

– közölte a helyettes államtitkár. Balczó Bertalan beszélt arról is, hogy bár eddig nem zajlott célzott kampány a külföldi turisták megszólítására a nemzetipark-igazgatósági létesítményekben, a kiemelt helyszíneken, például az Aggteleki, a Balaton-felvidéki és a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság működési területén jelentős a külföldi turisták látogatószáma.

„Azt tapasztaljuk, hogy a járványhelyzet ellenére a megnövekedett belföldi érdeklődés valamelyest kompenzálja a külföldi turisták távolmaradását”

– tette hozzá. Balczó Bertalan elmondta: jelenleg háromszáz ökoturisztikai létesítmény található Magyarországon, valamint ezer kilométernyi tanösvény. A fajmegőrzési programok révén háromszázezer hektáron gondos természeti megőrzés zajlik.

Ondré Péter, az Agrár Marketing Centrum ügyvezető igazgatója ismertette, hogy a nemzeti parkokat népszerűsítő kampányukban az ország tíz nemzeti parkját mutatják be a belföldön túrázó, kiránduló és nyaraló nagyközönségnek. A következő időszakban rádióhirdetésekkel, online PR-cikkekkel, bannerekkel, közösségi médiában futó interaktív kampánnyal és egyéb kommunikációs eszközökkel igyekeznek majd a belföldi turizmus számára a nemzeti parkokat ajánlani.