Elértük azt az árszintet, jönnek a nagy nemzetközi szállodaláncok a Balatonhoz

„Erős kettősség mutatkozik a magyarországi turizmusban: Budapest teljesítményét egyértelműen nevezhetjük tragikusnak az idei évben is, vidéken, azon belül is a hagyományos szabadidős úti célok esetében azonban, a felhalmozódott belföldi kereslet valószínűleg minden idők legmagasabb árszintjét generálja majd 2021-ben. A szabadidős utazási hajlandóság rendkívül magas, de nagyon sokan még változatlanul Magyarországon képzelik el az idei nyaralásukat. Sőt, a belföldi kereslet dominanciája megmarad idén az őszi-téli szezonban is” – mondta el a Portfolio-nak Takács Márton, a Moore Hungary Hotel és Turizmus Tanácsadás Divízióvezető Igazgatója.

 

Magyarországon a nyári szünetben és az idei hossz hétvégéken, munkaszüneti napokon, ünnepek körül a vidéki szállodák nemcsak magas töltöttséget érnek el, hanem akár a 2019-es rekordszintnél is magasabb árszinten tudják mindezt megtenni.

A hazai keresletet támogatja, hogy a hazai utazóközönség egy része egyelőre nem mer külföldre utazni.

A szakember szerint a piac erejét és az elfojtott keresletet az mutatja meg, hogyan alakul a szállodapiaci átlagár és a foglaltság: „Már most ki lehet jelenteni azt, hogy a szabadidős úti célok Magyarországon idén tarolni fognak, 2021 még egyértelműen a belföldi keresleté. A mai állás szerint a főváros továbbra is extrém alacsony számokat produkál: jelenleg a piaci átlagkihasználtság még mindig nem tudja meghaladni a 20 százalékos átlagos szintet. Tény, hogy van külföldi kereslet is, leginkább üzleti célú utazás formájában, főleg a branded hotelekben – ez azonban rendkívül alacsony. A sporteseményekre is érdemes figyelni: a múlt havi úszó EB, vagy a jelenleg is zajló labdarúgó Európa-bajnokság például érdemben hozzájárulhat a vendégéjszakák növekedéséhez, akár a magyar szurkolók részéről is.”

A nemzetközi szállodaláncok aktivitása most erősödik fel igazán. Ez nem feltétlenül új építkezésekben jelentkezik, hanem abban, hogy a láncok elkezdték figyelni a már meglévő, de függetlenül üzemelő szállodákat. A nehéz piaci körülmények között felértékelődik a szállodamárka és értékkínálata, azaz a mögötte lévő nemzetközi értékesítési rendszer, marketingháttér, törzsvásárlói bázis.

A szakértő szerint a nemzetközi láncok elsősorban még mindig Budapest iránt érdeklődnek, de látókörükben van a Balaton térsége, és egy-egy kiemelt nagyváros, megyeszékhely is.

A megyeszékhelyeken ugyanis még mindig nagyon alacsony a minőségi szálláshelykínálat: Magyarország legnagyobb városainak többségében nincs minőségi szálloda, ami igazodhatna a város profiljához, fogadhatná az üzleti tárgyalásra érkező utazókat.

A Balatonnál sincsenek jelen a legnagyobb nemzetközi láncok, de ez a helyzet hamarosan megváltozhat: a térség ugyanis elérte a nemzetközi hotelláncok számára is alkalmas árszínvonalat, azaz elég drága lett ahhoz, hogy megérje ott globálisan ismert márkákkal is megjelenni. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy hamarosan sorra nyílnak majd az ötcsillagos hotelek Zamárditól Keszthelyig, sokkal inkább a nagy brandek okosan pozícionált, 3-4 csillagos almárkái érkeznek majd, már meglévő épületekbe. A Moore Hungary is dolgozik olyan projekteken, amelyekben tanácsot adnak a nagy nemzetközi láncoknak arra vonatkozóan, hogy milyen helyszínen és milyen márkával indítsák balatoni szállodáikat – írja a portfolio.hu.

A teljes cikk itt elolvasható.