Chatbot funkcióval bővült az ÉletMentő applikáció, Siófokon elindult az 5G (MTI)

A Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációja chatbot funkcióval bővült, ami gyorsabb és hatékonyabb segítséget nyújt, emellett az elsősegélynyújtást is támogatja. A Vodafone bekapcsolta siófoki 5G bázisállomásait, így mostantól a városban elérhető a Vodafone 5G szolgáltatása – jelentették be a szervezetek képviselői csütörtöki közös sajtótájékoztatójukon Balatonfüreden.

Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója elmondta: jelenleg már az üzleti és a mesterséges intelligencia elemeit is használják az életmentés számos területén, köztük a Vodafone Magyarország Alapítvánnyal idén januárban elindított ÉletMentő applikációhoz is.

Az alkalmazást az indulása óta már mintegy 500 ezren töltötték le, és közel 2500 segélyhívás az appon érkezett mentésirányítókhoz – ismertette.

Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese, az igazgatóság alelnöke arról számolt be, hogy bekapcsolták siófoki bázisállomásaikon az 5G szolgáltatást, így a városban mostantól elérhető az újgenerációs mobilhálózat az arra alkalmas készülékeken. Hozzátette: a vállalat kiemelten kezeli a balatoni régiót, az utóbbi években folyamatosan fejlesztették a hálózatot a térségben. A terveik szerint az 5G előnyeit szeptembertől a teljes balatoni térség megtapasztalhatja, az itteni bázisállomásaikat addig felkészítik a 700 megahertzes (MHz) sáv fogadására.