Bajban van a balatoni mesehős

Akkora a tömeg a Balatonon, hogy elfogyott a csokoládé. Elfogyott az a 10.000 csokoládé, amelyet augusztus végéig terveztek kiosztani a tó körül zajló, ingyenes kincsvadászatokon. A programok fontos szereplője, a turisztikai szakemberek által kreált Füred Kapitány most segítséget kér az édességgyártóktól és a sajtótól – közölték az akció szervezői.

Az akciót több turisztikai és sportegyesület támogatja. De most kellene egy újabb támogató is, akinek van csokoládéja.

Az akció szervezőinek célja volt, hogy olyan játékokat találjanak ki, amelyek segítségével megmozgathatják a turistákat a települések között, miközben a gyerekek megismerhetik a Balaton nevezetességeit.

Ebben segít a turisztikai szakemberek által megálmodott mesehős, Füred Kapitány is. A szervezők idén összesen 10.000 csokoládét terveztek elrejteni a Balatonon a nyár végéig, de mára mind elfogyott. Egy-egy  kincsvadászaton 500-600 csokoládét, sporteszközöket és naptejeket kereshettek a gyerekek. A szerencsések megtalálhatták a kalandparkokba szóló belépőket, sporteszközöket is. Akik igazán szemfülesek voltak, azok ingyenes hajójegyekkel is gazdagabbak lehettek amelyeket a BAHART hajóállomásain válthattak be a nyertesek.

A májusi kezdetek óta  az érdeklődés akkora volt, hogy idő előtt kiapadtak Füred Kapitány csokoládékészletei. A kampány keretében eddig mintegy ötezer gyereket és szülőt mozgattak meg. Ha nem találnak újabb támogatókat, akkor elképzelhető, hogy a nyár közepére és végére tervezett kincsvadászatokat le kell fújni.

A szervezők most újabb partnereket keresnek. Ebben munkában a sajtó munkatársainak segítségét is kérték. Ezzel párhuzamosan 15 nagyvállalatnak küldték el azt az S.O.S palackpostát, amelyek az eddigi kincsvadászatok eredményeit tartalmazzák. A szervezők azt remélik a küldeményektől, hogy a cégek látnak majd fantáziát az akcióban és újabb édességszállítmányok érkeznek a Balatonra.

 

Mi az oka a nem várt sikernek?

Mint azt Éskovács Péter, az akció egyik szervezője elmondta: a kampánynak nem várt sikere van. Ennek csak egyik oka  a jó szervezés. A másik, hogy a nyár első szakaszában nem volt jó idő, így a szülők gyermekeiket nem tudták a strandokra vinni. Helyettük a hajós kirándulásokat és a szárazföldi programokat keresték. Az akció megjelent már Siófokon, Almádiban, Alsóörsön, Tihanyban, Balatonszárszón. Több kikötőkben, hajókon és strandokon is.