Baky Péter Munkácsy-díjas festőművész Angyalok-Madonnák című kiállítása nyílt a Zámbó Műterem és Galériában szombaton. A tárlatot Kisnémeth Ferenc festőművész és felesége, Kálóczi Katalin nyitotta meg kötetlen, beszélgetős, interaktív formában – írja a veol.hu.
Amint elmondták a lapnak, a kiállított képeken a nőkre jellemző szépségek vannak összesűrítve. Sőt, mindaz, ami a világ összes dolgára jellemző. Az alkotó érzékeny módon dolgozza fel a témát, ezt bizonyítja a bibliai jelenetet, Mária és Erzsébet találkozását megörökítő kép is. Nem hétköznapi dolog, amikor valaki valakit termékennyé tesz, ennek az eseménynek a körben járása érzékelhető a képeken, amelyek különböző technikával készültek.
Sok stílust képviselnek, amelyek gyakran egyenként, máskor együtt szerepelnek az alkotásokon A szimbolizmus erőteljesen jelen van, a szürrealitás sajátságos, finom utalásokban jelenik meg, amelyekből a képeken levő elemek kapcsán sok gondolat juthat az ember eszébe. Elgondolkoztatóak az ábrázolt jelek, amelyek némelyike konkrét, és van, amelyik csak a kompozícióban, vagy a színekben jelenik meg. Egyesek háttérbe vonulnak, mások előtérbe kerülnek.
De mindig van konkrét gondolata és mondanivalója a képnek. Érezhető a harmóniája a kompozíciónak, amely a színekkel káprázatos módon hozza egyensúlyba a képet ott, ahol a rajzos elemek dominálnak. A kompozíció az egyik legnehezebb dolog egy kép alkotása során, azt ugyanis egyetlen ecsetvonás is elviheti és akkor az már nem teljes, már hiányérzete támad az embernek. Baky Péter összes képét kiérlelt és tudatos kompozíció jellemzi – derült ki a beszélgetésből.
A résztvevők megtudhatták továbbá, hogy a kiállító művész gyakran hallgat zenét alkotás közben. A zenének mindig van eleje és vége, a festészetben ugyanúgy vannak elemek, amelyek a mondanivalót első látásra alátámasztják, ezután következik a téma. A felvezetés, kibontás, a kompozíció teljes létrehozása, majd egy bezárás. A klasszikus, a kortárs, de a modern zenében is. A végén összeáll egy kép, ami boldogságot okoz.