A balatonboglári Nemzeti Kézilabda Akadémia (NEKA) a kézilabdázás utánpótlás-nevelésére összpontosít, de nagyon fontos szerepet játszik a gyerekek felkészítésében is, hogy ezen tevékenységük is jól szervezett legyen.
A „teljes embert nevelünk” gondolatkör jegyében nagy felelősség hárul a NEKA kollégiumában tevékenykedő nevelőtanárokra. Sikler Gyulával, a kollégium intézményvezetőjével arról beszélgettünk, miként sikerül a küldetést teljesíteni.
– Hogyan tud a kollégiumi stáb úgy egyensúlyozni, hogy a szabadidő eltöltésére is megfelelő alternatívát adjon?
– Számunkra az egyik legfontosabb az, hogy a szülők által ránk bízott gyerekekre minden szempontból figyeljünk. A pályán az edzőkkel alakul ki bizalmi viszony, a pályán túl azonban ott állunk mi. Figyelemmel kísérjük, hogyan állnak a tanulmányaikkal, a partneriskolákkal tartjuk a kapcsolatot, és megszervezzük a személyre szabott korrepetálást. Ezekben a napokban, a félév zárása előtt például mindenki bőszen tanul, javítani szeretne az érdemjegyein, így az összes nevelőtanár most erre összpontosít. De ezek mellett mindenképpen helyet kell kapjanak olyan programok is a napirendben, amelyek oldják a feszültséget, vagy éppen segítik a pihenést.
– Melyek a legnépszerűbb programok?
– Nagyon szeretik a gyerekek a színházat; vettünk bérletet a kaposvári Csiky Gergely Színházba, ahol legutóbb a Padlás című darabot látták. Amúgy jellemző módon más mozgatja meg a lányokat és a fiúkat. Utóbbiakat inkább a mozgásos, sporthoz kötődő események dobják fel, legyen szó aktív sportolásról vagy meccslátogatásról, a lányok pedig kifejezetten szeretik a kézműves foglalkozásokat.
– Mennyire tervezhető a kikapcsolódás egy ilyen zsúfolt versenyszezonban?
– Értelemszerűen edzéstervfüggő, hogy mikor milyen programokat ajánlunk, mert nyilván a kézilabdázás az első. De célunk az is, hogy megtanítsuk a gyerekeket a szabadidő értelmes eltöltésére, amúgy pedig én mindig bízom a közösség vonzerejében, hogy nem szeretnének kimaradni abból, ami jó és érdekes.