Veszprémi üzembővítés – Magyar sajt kerül a francia piacra

Újabb mérföldkőhöz érkezett Magyarország vezető sajtgyártó és -forgalmazó vállalata, a Savencia  Fromage & Dairy Magyarország Zrt. Egy új, korszerű gyártósor vásárlásával, idén szeptemberétől újabb kapacitásbővítésre kerülhet sor a vállalat veszprémi üzemében. Az új üzemcsarnok fejlesztése is ütemezetten halad, a megújult kutatás-fejlesztési központ pedig már meg is kezdte működését. A fejlesztéseknek köszönhetően Magyarországon gyártott, fagyasztott termékek kerülhetnek az európai sajtpiac központjának számító Franciaországba – áll a cég közleményében.

A Savencia Magyarország a tavalyi év elején, több milliárd forint értékű beruházással új gyárépület, raktár, gyártósorok és regionális kutatás-fejlesztési központ kialakítását kezdte meg Veszprémben. Az új üzemcsarnok építése decemberben befejeződött. Az európai gyártási kapacitások optimalizációja révén a panírozott termékek gyártósora a Savencia csoport csehországi egységéből szintén megérkezett a hazai gyáregységbe. Ennek telepítése befejeződött és a gyártás megindult a  soron.

A vállalat nemrég egy új, modern, magas kapacitású gyártósor vásárlását is lezárta, amely idén ősszel kezdheti meg a működést az egységben. Az elősütött és panírozott termékek gyártása és fejlesztése, eddig már közel harminc új munkahelyet teremtett a vállalatnál. Az építési és gyártósor installálási munkálatok végére a jelenlegi gyártásikapacitás megduplázódik, és a dolgozói létszám szintén tovább emelkedhet.

 

Komoly sikernek számít a magyar sajtok térhódítása

“Ez az első alkalom, hogy a francia piacon, a camembert hazájában, Magyarországon készített panírozott sajtokat értékesíthetünk”– nyilatkozta Kajdon Attila, a Savencia Magyarország Zrt. vezérigazgatója. „Hatalmas megtiszteltetés és öröm ez számunkra, hiszen erre a különleges piacra csakis kiváló minőségű termékekkel lehet betörni. Mondhatni, szembe is megyünk a trendekkel, hiszen általában inkább a francia sajtok érkeznek az európai országokba, nem fordítva.”

A termékeket hazai piacon is forgalmazzák.

A gyártás mellett a termékfejlesztés is kulcsfontosságú, így a gyár a magyar tudásra építve, immár nemzetközi innovációs és fejlesztési központként is funkcionál.

„Nem csak a piacvezető márkáink folyamatos fejlesztésén dolgozunk, hanem hazai tudásból, hazai alapanyagokkal új termékeket és ízeket fejlesztünk, amik a nemzetközi piacon is kiemelkedően szerepelhetnek” – emelte ki Szalay Rita, a Savencia Magyarország megbízott marketing igazgatója. Hozzátette: „A fogyasztói szokások és az élelmiszeripari trendek folyamatosan változnak. A sajt hagyományos étkezési formái mellett, már itthon is rohamosan fejlődnek a kiegészítő felhasználások. Egyre népszerűbbek például a forró falatok (sütőbeli felhasználások), illetve a snacking-célú sajttermékek (sajtfalatok).” A cég új gyártósorain készült új termékek ezeket az igényeket is képesek kielégíteni.