Vágányzár az észak-balatoni vasútfejlesztés miatt (balatonfured.hu)

Teljes vágányzárat vezetnek be a Szabadbattyán-Balatonfüred szakaszon szeptember 28-tól a MÁV észak-balatoni vonalának átfogó fejlesztési munkálatai miatt. A vágányzár a projekt jövő nyárra várható befejezéséig tart – a balatonfured.hu tájékoztatása szerint.

 

A Balaton északi partján a vasútvonal villamosítási munkálatai a nyári szezon után újra teljes erővel folytatódnak. A kivitelezés az ütemtervnek megfelelően halad, így 2021 nyarán már villanyvontatással közlekedhetnek a szerelvények Székesfehérvár és Balatonfüred között – adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt.

A szeptember végén kezdődő újabb fejlesztési ütem alatt átépítik és akadálymentesítik Alsóörs, Balatonkenese és Polgárdi állomásokat, kialakítják az új építésű peronokon a hangos utastájékoztató rendszert, illetve befejezik a villamos üzem kiépítését.

Mint arról korábban már beszámoltunk a hatvan kilométer hosszú szakasz villamosítása és részleges felújítása nettó 23 milliárd forint értékben zajlik. A Szabadbattyán – Balatonfüred közötti pályaszakaszon az átadás után rövidebb lesz a menetidő Budapest és Balatonfüred között, mivel nem lesz szükség Székesfehérváron a 10–12 perces mozdonycserére.

A több mint 110 éves vonalszakaszon, ötven éve hajtottak végre utoljára jelentősebb korszerűsítést, noha a nyári hónapokban komoly forgalomnak van kitéve. A villamosítás – a menetidő és a környezetterhelés csökkenésén túl – erre is hosszú távú megoldást nyújt majd.
A pályarekonstrukciós munkálatoknak köszönhetően az eddigi sebességkorlátozások megszűnnek a vonalon. A villanyvonatok gyorsabb, kényelmesebb és környezetvédelmi szempontból is fenntarthatóbb alternatívát kínálnak majd a Balaton északi partjára utazóknak.