Új magyar elektromos hajó szolgálja 2025-től a balatoni Erzsébet-táborokat (likebalaton.hu)

Új elektromos hajót épített az Erzsébet-táborok részére a szigetmonostori székhelyű Horányi Hajógyár. 2025-től ezzel járhatják be a gyerekek a Balatont. A napelemekkel is rendelkező Szent Erzsébet hajót vízre bocsátották, jelenleg a tesztelés zajlik – írja a likebalaton.hu.

Újabb mérföldkőhöz érkezett az Erzsébet táborok története: egy környezetbarát hajóval bővült a szolgáltatások köre.

– Az Erzsébet-táborok mindig arra törekednek, hogy a gyermekeknek mindenből a legkülönlegesebbet, a legjobbat nyújtsák, és hogy a fiatalok egyedi lehetőségeket, élményeket tapasztaljanak meg – írta közösségi oldalán az erzsebettaborok.hu.

2024-ben a táborozók a Szent Imre sétahajóval és a Szélkirálynő katamaránnal hódíthatták meg a Balatont. 2025-ben egy nagyobb újdonság várja őket. Az állami támogatással megépülő Szent Erzsébet nevű, elektromos hajó csendesen és környezetbarát módon szeli majd a balatoni hullámokat.

A technika és a környezetvédelem találkozása

A Szent Erzsébet hajó megépítése jelentős mérföldkő, hiszen a magyar Horányi Hajógyár Kft. által megálmodott és kivitelezett hajó modern technológiával és környezetbarát megoldásokkal van felszerelve.

Az elektromos hajó méretei is impozánsak: 16,6 méter hosszú, 6,4 méter széles, és mintegy 4 kilométernyi vezetékkel és kábellel szerelték fel.

Két 86,4 kWh teljesítményű propulziós akkumulátor biztosítja az energiatakarékos működést, míg a hajó irányítását a legmodernebb eszközök, mint például a Side-Power orrsugárkormány, Garmin szélműszer és radar, valamint a Garmin autopilot rendszer segítik.

A hajón 10 kW napelem is helyet kapott, így a nap energiáját is felhasználva képes működni.

Élmény a Balatonon

A hajó 2 x 60 lóerő (2 x 45 kW) teljesítményű főgépekkel rendelkezik, a fedélzeten egyszerre 80 gyermek és kísérőjük élheti át a felejthetetlen kalandokat, miközben a modern technológiának köszönhetően maximális biztonságban érezhetik magukat.

Mint írták, a hajó első vízrebocsátása megtörtént, és ezzel az elengedhetetlen üzemi próbák is megkezdődtek.

A következő hónapokban az utolsó simítások zajlanak majd a hajón, ami az üzemi teszt után átkerül a Balatonra.