Turisztikai ügynökség: a kormány fontos lépéseket tett az ágazat megsegítéséért (MTI)

A Magyar Turisztikai Ügynökség közlése szerint a bejelentett kormányzati intézkedések egyrészt hozzájárulnak a turizmus-vendéglátásban működő vállalkozások életben tartásához, másrészt a munkahelyek megmentéséhez. A legfontosabb lépés a turisztikai szektor döntéshozói életében most az, hogy ne küldjék el a munkavállalóikat, mert a helyzet javulása után nem lesz kivel újjáépíteni a turizmust, ami a magyar turizmus számára óriási hátrányt okozhat.

A kormány fontos lépéseket tett az ágazat megsegítéséért, elsők között hozta meg azokat a döntéseket, amelyek hozzájárulnak a megmaradáshoz. Ehhez a munkaadóknak és a munkavállalóknak is kell áldozatot hozniuk, elbocsátások helyett közösen kell megoldást találni a további foglalkoztatásra – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Közleményük szerint az önkormányzatoknak is hozzá kell járulniuk az ágazat megtartásához, főleg azután, hogy például Budapest és a kiemelt turisztikai célpontok az elmúlt sikeres esztendőkben jelentős bevételre tettek szert a turizmusból, ezért javasolta az iparűzési adó elengedését az ágazat szereplői esetében.

Erre a hétre a hazai szállodák 95 százaléka átmeneti üzemszünetet rendelt el, mivel napról napra emelkedik a visszamondások és ezzel párhuzamosan csökken a foglalások száma – közölte a Magyar Turisztikai ügynökség az MTI érdeklődésére szerdán.

A turizmusban több mint 400 ezer ember dolgozik, akiket a szektorban és Magyarországon kell tartani. Az átmeneti üzemszünet ideje alatt számos vállalkozás felújításokat hajt végre, vagy éppen munkavállalói képzéseket tart, felkészülve az újraindulásra és az újbóli versenyre. A lakosság azzal tud segíteni, ha nem lemondják, hanem későbbre teszik belföldi foglalásaikat, illetve házhozszállítást rendelnek az éttermekből.

A Magyar Turisztikai Ügynökség együttműködésével elindult a “Jót ettem!” kampány, amellyel mindenkit arra biztatnak, hogy továbbra is fogyasszon az éttermek kínálatából, akár elvitelre, akár házhozszállítással, ezzel is támogatva a vendéglátásban dolgozókat. A talpon maradás nem képzelhető el valamennyi szereplő összefogása nélkül, ehhez mindenki hozzájárulása szükséges – írták.

Az MTÜ a leghatékonyabb segítségnyújtást támogatva az ágazat szereplőinek egy kérdőívet juttatott el, amelyben várja a javaslatokat arra vonatkozóan, hogy milyen további kormányzati intézkedések lennének számukra a leghasznosabbak. Ahogy csökken a koronavírus okozta megbetegedések száma, a Magyar Turisztikai Ügynökség elindítja a marketingaktivitásokat, ehhez 20 milliárd forintos forrás rendelkezésre áll.

Első lépés a belföldi turizmus fellendítése lesz, de párhuzamosan a küldőpiac-csoportokra is elkészülnek az akciótervek, ahonnan könnyebben visszacsábíthatók a vendégek, ilyenek például a szomszédos országokból érkező turisták