Turisztikai ingatlanfejlesztésekkel fókuszál a Balatonra az Appeninn Nyrt. (Világgazdaság)

Az Appeninn Nyrt. először 2019 januárjában jelent meg a turisztika területén, amikor a Pro-Mot Hungária Kft.-n keresztül a társasághoz került az évtizedek óta elhanyagolt Club Aliga, 2020 januárjában pedig megvásárolta a balatonfüredi kikötőt üzemeltető cég 76 százalékos tulajdonrészét. A turisztikai fejlesztések révén – amelyek elsősorban a Balaton térségében található kikötők fejlesztésére, valamint szállodaépítésre irányulnak – az Appeninn Nyrt. célja az, hogy részt vegyen a balatoni régió Közép-Európa egyik turisztikai központjává történő fejlesztésében – a cég közzétett prezentációja szerint.

Folytatja a megkezdett növekedési stratégiájának megvalósítását az Appeninn Nyrt., amely a pénzügyi eredmények dinamikus emelkedése mellett számottevő ingatlanportfólió-bővülést kíván elérni a következő években. A 2018-ban meghatározott stratégiai irányok mellett a továbbiakban nagy hangsúlyt kapnak a turisztikai ingatlanfejlesztések is, valamint a társaság a korábbiaknál hangsúlyosabb módon érvényesíti majd az értékmentés és értékteremtés elvét – áll a tőzsdei vállalat által a Budapesti Értéktőzsde honlapján közzétett, frissített stratégiáról szóló befektetői prezentációjában, melyet a Világgazdaság szemlézett.

Az Appeninn Nyrt. célja ugyanis, hogy felkutassa és azonosítsa azokat az ingatlanokat, amelyek átmeneti, leromlott állapotuk miatt kihasználatlanok, illetve felújításra szorulnak. A korszerűtlen, leromlott állapotú, de értékekkel bíró ingatlanok fejlesztése során a társaság törekedni fog arra, hogy ezen értékeket megőrizze és új tartalommal töltse fel.  Ezeknek a fejlesztéseknek egyben a fenntarthatóság elveinek is meg kell felelniük, különös tekintettel a természet olyan kiemelkedő magyarországi értékeinek esetében, mint a Balaton és környezete, ezért a társaság az összes ingatlanszegmensben alkalmazni kívánja a zöld szemléletet, a fenntartható és az energia-hatékony megoldásokat – áll a prezentációban.