Továbbra is a belföldi piacra koncentrál a MTÜ – megújul a Tourinform hálózat ötöde (zaol.hu)

Még a következő egy évben is arra számíthatunk, hogy nem jönnek külföldi turisták Magyarországra, ezért a belföldi forgalmat kell erősíteni, ösztönözni, fogalmazott legújabb podcastjában Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

A szakember úgy fogalmazott, a vidéki Magyarországon a belföldi turizmus nagyon erős volt az elmúlt hónapokban, s még gyakorlatilag most is telt házasak a hétvégék a legtöbb szálláshelyen. Ám a járványhelyzetben új tendencia jelent meg: az utazók csütörtökön foglalnak péntekre, ami nagyon nehézzé teszi a tervezhetőséget – áll a zaol.hu összefoglalójában.

„A Magyar Turisztikai Ügynökség ebben a helyzetben folytatja a belföldi forgalomélénkítő kampányokat, hiszen tudomásul kell vennünk, hogy a következő egy évben is a belföld az új külföld. Minden erőnket arra kell fordítani, hogy ösztönözzük az embereket: járjanak étterembe, menjenek fürdőkbe, fedezzék fel az ország értékeit. Budapesten pedig, mivel nem jönnek külföldi turisták, modellváltásra van szükség.”

-fogalmazott a vezérigazgató. Guller Zoltán arról is beszélt, hogy a kormány a járványhelyzetben a szektor segítségére sietett, megalkotva például a Széchenyi Turisztikai Kártya programot, amely nullaszázalékos kamatozású, szabadon felhasználható hitelt biztosít az ágazatban dolgozóknak. Guller Zoltán közölte, eddig mintegy 3 milliárd forint értékű kérelmet fogadtak be, az igénylők átlagosan 38 millió forintra pályáztak, s a jelentkezők 63 százaléka mikrovállalkozás. Felhívta a figyelmet arra, hogy október 22. óta a taxisok és a kisbuszos személyszállító vállalkozások is igénybe vehetik ezt a lehetőséget.

Egy másik fontos elem a kormányzati csomagból a Széche­nyi Pihenőkártya, amely 2011 óta a magyar turizmus motorja – folytatta Guller Zoltán. Ennek hozzáférését a kormány úgy könnyítette meg, hogy elengedte a szociális hozzájárulás adót, így ennél kedvezőbb módon ma nem lehet juttatást adni a munkavállalóknak. A vendéglátásra, szálláshely-szolgáltatásra, illetve attrakciók igénybevételére használható kártya segítségével az volt a cél, hogy mintegy 200 milliárd forint jusson a magyar turizmusba.

A podcastban a vezérigazgató jelezte, a Tourinform­iroda-hálózat ötöde újulhat meg az MTÜ támogatásával, mintegy félmilliárd forintból.