Tizenhat borászat harminchárom nedűvel vett részt a Somlói Juhfark Ünnepen (veol.hu)

A Somló szőlészetét és borászatát is érinti, hogy több mint százmillió euró forrás áll az ágazat rendelkezésére, például beruházásokra, szőlőültetvényekre, innovációra. A Somló a legkisebb hazai borvidék, zászlósbora a juhfark, s a hegyen nagy az összefogás, a szeretet, mondta Nagy István agrárminiszter a juhfarkünnepen Somlójenőn.

A Somló célja is, hogy az ágazat képviselői a technológiai fejlesztésekkel, modernizációval erősítsék versenyképességüket a hazai és nemzetközi piacon, fogalmazott Nagy István a veol.hu tudósítása szerint.  A tárca kiemelten kezeli a hazai bor promócióját, bel- és külpiaci jelenlétének erősítését, melyre mintegy hatmillió euró áll rendelkezésre.

Az agrárminiszter külön szólt a fiatalok szerepéről, a fogyasztói szokások változásáról, egyre népszerűbbek a bor alapú koktélok, a habzóborok, a pezsgők. A kulturált borfogyasztás mindinkább összekapcsolódik a gasztronómiai, kulturális rendezvényekkel. – A magyar borászat példásan alkalmazkodik a kihívásokhoz, folyamatosan megújul, az ágazat dolgozóinak köszönhetően. Ehhez az Agrárminisztérium a jövőben is minden segítséget megad, hangsúlyozta a miniszter.

Tornai Tamás somlói borász, a Balaton Borrégió elnöke kiemelte, az ősi fajta, a juhfark képviseli legtökéletesebben a Somló egész világon egyedülálló vulkanikus jegyeit, emiatt ünneplik meg évente. A mostani ünnepen tizenhat hazai, köztük több organikus borászat 33 nedűvel vett részt.