Tervezik Siófok elkerülő útját, a lakosság véleményét is kikérik

Újabb előrelépés történt Siófok déli tehermentesítő útjának tervezésében: a napokban nyolc nyomvonal-változatot tártak a tervezők az egyeztetésen résztvevők (a tervező, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., az útépítési és a vízügyi hatóság, a város képviselői és más érdekeltek) elé, ezek közül több variáció is csak minimálisan tér el egymástól. A jövő év elején a lakosság is véleményezheti a két fennmaradó változatot – írja a siofok.hu.

Az állami beruházásban épülő 3,5 kilométeres tehermentesítő útnak egyelőre a tervezésére biztosított pénzt a kormány.

Papp Lászlónak, a siófoki önkormányzat osztályvezetőjének tájékoztatása szerint az egyeztetés során fennmaradt hét nyomvonal-változat mindegyike a Jysk-körforgalomból indul ki, átvezet egy új hídon a Sió-csatornán, majd az M7-es és a Sió között nagyjából félúton elfordul keleti irányba, s a jelenlegi, szennyvíztelepre vezető út egy részét is felhasználva párhuzamosan az autópályával halad, átíveli egy híddal a Siófok-Kaposvár vasúti pályát, s a szabadi útra kiérve ér véget.

Egyelőre az még nem dőlt el, hogy ahogyan azt eredetileg tervezték, a leendő Sió-híd valóban az új kiliti duzzasztómű felhasználásával épülne-e meg, vagy attól kissé nyugati, esetleg keleti irányban. A jelenleg még hét nyomvonal-verzióból az érdekeltek soron következő egyeztetésén kettő marad, s ez a kettő lesz majd részletesen kidolgozva a tervezőasztalon. E két változatot a tervek szerint a lakosság is véleményezheti majd, erre várhatóan a jövő év első hónapjaiban kerülhet sor.

Dr. Lengyel Róbert siófoki polgármester a napokban egyeztet a témában Witzmann Mihály kormánypárti országgyűlési képviselővel.

A térképen fekete pöttyökkel jelezték egyik esélyes nyomvonal-variációt a sok közül (Forrás: siofok.hu)