Télen összemegy, nyáron tágul: legalább 20-30 centimétert nyújtózik a Kőröshegyi völgyhíd (SzabadFöld)

A jövőre 15. születésnapját ünneplő Kőröshegyi völgyhíd adatai tiszteletre méltóak: építéséhez 26 340 köbméter vasbeton gerendát, 16 620 tonna betonacélt és 120 000 köbméter gyorsan kötő betont használtak fel, ami akkora mennyiség, hogy előállításához a helyszínen előbb egy nagy kapacitású betonkeverő üzemet kellett létesíteni.  A 16 pillér össztérfogata 15 330 köbméter, s ezeket összesen 18,5 kilométernyi betoncölöp tartja. A legmagasabb „hídláb” 79,7 méteres, ez az ország legmagasabb hídpillére. Maga a híd 1872 méter hosszú, 23,8 méter széles, felülete 45 ezer négyzetméter.

(Fotó: Szabad Föld / Bielik István)

Milliónyi jármű halad az Adria vagy Budapest felé., ha baj van, az kétféle lehet. Az egyik az erre közlekedő embereknek köszönhető. Mert például balesetet okoznak, vagy mert például biciklivel vagy gyalog(!) indulnak neki a völgyhídnak. Vagy mert megállnak, és kiszállnak nézelődni(!!!), de akadt olyan is, aki egyszerűen nem mert kocsijával átmenni a hídon, s leblokkolt. Őt a kiérkező rendőrök segítették át… És hát vannak az öngyilkosok.

-fogalmazott a Szabad Földnek adott interjújában Hanák Tímea Hídmester. Elárulta: a  híd átadása óta nagyjából tucatnyian lettek öngyilkosok.  Időnként az is előfordul, hogy valaki csak fenyegetőzik azzal, hogy itt öli meg magát. Volt, amikor a rendőröknek sikerült lebeszélni valakit, és élve vitték le a hídról, de olyan is, hogy amire kiérkeztek, az illető meggondolta magát, visszaült az autójába, és elhajtott.

A másik veszélyforrás, ha a hídnak valamilyen műszaki problémája adódik.

Az a feladatom, hogy ezeket a műszaki hibákat a lehető leghamarabb felfedezzem, és intézkedjek a megoldásukról. Akadnak naponta, havonta, félévente és évente elvégzendő hídmesteri teendők. A viadukt aszfaltjának állapotát például naponta ellenőrizzük. És ugyanígy, mindennap végigsétálok a pályatest alatt húzódó úgynevezett hídszekrényben, hogy megvizsgáljam a különböző kábeleket, vízelvezető csöveket.

-avat be a részletekbe. Hanák Tímea hozzátette: a híd belsejében vastag főcsatorna húzódik. Szerepe kulcsfontosságú: ez gyűjti be a hídon összegyűlő, olajjal, sóval, kipufogógázzal szennyezett csapadékot, ami itt, nálunk tisztul meg az ülepítő medencékben.

Balesetes hídkárok miatt is kell intézkednem, a megsérült korlátok vagy a szegély javíttatása, műszaki ellenőrzése is az én feladatom. Szeretem ezt a hidat, olyan, mint az emberi test. Él és mozog: télen összemegy, nyáron tágul: legalább 20-30 centimétert nyújtózik ilyenkor.

-fogalmazott Hanák Tímea.