Ötéves projekt keretében segítettek a sajátos nevelési igényű gyemekeknek (vehir.hu)

A Veszprémi Tankerületi Központ és a Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat intézményei a sajátos nevelési igényű, illetve a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekeknek segített egy ötéves projektben.

A Veszprémi Tankerületi Központ 285 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert az Európai Uniótól és a Magyar Államtól arra, növeljék a köznevelés esélyteremtő szerepét. A 2017-ben indult projektben a Veszprémi Tankerületi Központ 3 intézménye, valamint a Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat székhelyintézménye és 10 tagintézmény vett részt – írja a vehir.hu.

A projekt fő célja közt szerepelt többek közt, hogy a köznevelési intézményekben megteremtse a szegregációtól és előítélettől mentes esélyegyenlőséget és a társadalmi integrációt biztosító intézkedéseket, továbbá, hogy csökkentse a korai iskolaelhagyók arányát. Azt is megfogalmazták, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekeknek speciális eszközöket szerezzenek be, valamint, hogy a gyógypedagógusi, kontuktori hálózatokat segítsék.

A hamarosan végéhez érő projekt zárórendezvényét hétfőn tartották a Hangvillában, melynek elején Szedlák Bernadett, a Veszprém Megyei Pedagógia Szakszolgálat főigazgatója többek közt arról beszélt, hogy bár az elején nem gondolták volna, mennyi nehézséggel járnak majd az előttük álló évek, mégis jól teljesítettek az egyének, a csoportok, és a tagintézmények is – annak ellenére, hogy időközben megjelent a koronavírus és az általa okozott hatások is.

Mint mondta, a projektben résztvevők 75 fajta képzésben vehettek részt, és volt olyan intézmény, ahol 101 kolléga fejlesztette magát.