Öt nap alatt négy díjat nyert a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft.

2022. szeptember 15-én a Várkert Bazárban találkoztak a magyar marketing szakma képviselői. A Marketing Summit Hungary rendezvény a szakma és az üzleti élet csúcstalálkozója, tele hasznos, érdekes, naprakész és a jelen problémaira, kihívásaira reflektáló szakmai előadással, kerekasztal-beszélgetéssel. A szakmai zsűri Városmarketing Stratégia 2022 Gyémánt Díjat adományozott Hévíz Város Önkormányzatának az imázsépítés terén megnyilvánuló stratégiai szemléletért.

 

Két Városmarketing Gyémánt díjjal is jutalmazták továbbá a Hévízi Turisztikai Np Kft-t. Rendezvény-esemény kategóriában a 2021-ben kitalált és sikeresen megrendezett HEVIZIBIVALY DUATLON versenyért, valamint marketingstratégia, márka és identitásépítési, arculat program kategóriában kapott Gyémánt Díjat a 2021-ben Hévízen megvalósított imázsfrissítés. Az Observer Médiafigyelő Kft egy további szakmai különdíjjal is jutalmazta a Hévízi Turisztikai Np Kft-t., így a Városmarketing Stratégia Különdíját is elnyertük.

A díjakat Pálffy Tamás a Hévízi Turisztikai Np Kft. ügyvezető igazgatója és Berta-Tóth Manuéla a szervezet marketing menedzsere vették át.

A Hévízi Turisztikai Np Kft. 2020 tavaszán kezdeményezte egy új, belföldi marketingstratégia kialakítását. Bár a hévízi vendégéjszakák száma 2019-ig évről-évre növekedett, mégis nyilvánvalóvá vált, hogy a tradicionális, gyógyászatra alapozott brandet szükséges megújítani, kibővíteni, fiatalítani. Új USP-k bevezetésével meg kell mutatni, hogy a hévízi desztináció sokkal több élményígérettel kecsegtet bel- és külföldi vendégei számára, mint amit a felmérések alapján a potenciális látogatók gondolnak.

A 2021-ben elfogadott stratégia összefoglalja mindazokat a marketingcélokat, melyeket az utóbbi évek változásai megköveteltek a turizmusban. Illeszkedik a változó vendégigényekhez és az új trendekhez, miközben figyelembe veszi, hogy a helyi adottságok milyen módon és milyen piaci szegmensekben teszik lehetővé a bővülést. Nem csak a korábbiaktól eltérő célcsoportokat (egészségtudatos, fitt, sportos, aktív, ökotudatos, városias, túlterhelt, minőségi időre vágyó) határoz meg, hanem a Hévízről kialkotott képet is átformálja. Az üzenetek tartamukban, arculatukban és szóhasználatukban is megújultak. A terv egységes szerkezetbe foglalja mindazokat a tapasztalatokat és kreatív ötleteket, melyekkel a fiatalosabb (40+) közönséget lehet megszólítani. Olyan szolgáltatásokat, eseményeket, komplex és egyben fenntartható programokat vázol (egyedi sportesemények, térségi élménykínálat, különleges kulturális programok, sport-rekreáció), melyekkel akár már rövidebb, illetve hosszabb távon is bővíthető a turisztikai kínálat.

Felismerve, hogy az egymáshoz közeli attrakciók egymást erősítve tesznek egy térséget vonzóbbá és segítik elő a hosszabb tartózkodási időt, a stratégia fontos szemléletbeli különbségen is alapul. Az üzenet középpontjában ma már nem csak a méltán híres hévízi-tó és a tradicionális egészségturizmus áll. Hévíz a továbbiakban nem lehet elkülönült célpont. Helyette Hévíz és környéke, mint egy egység válik úticéllá, melynek új hívószava az élménygarancia lett a megfelelő storytelling párosításával.

Ezen stratégia már megvalósult elemei például az ugyancsak díjazott HéVíziBivaly Duatlon sportverseny, a megújult honlap és városi kiadványok vagy épp az EKF programok keretében megrendezett ökotudatos kulturális események.

A Business Traveller Hungary az üzleti turizmus egyik vezető magazinja Magyarországon. 12 évvel ezelőtt hozták létre a Business Excellence díjat azzal a céllal, hogy az üzleti utazók aktív részvételével évről-évre díjazzák azokat a turisztikai szolgáltatókat, akiket a látogatóközönség átlagon felüli színvonalúnak értékel.

2022. szeptember 19-én ünnepélyes keretek között, 10 kategóriában osztottak díjakat a budai Haris Parkban.

Idén a legjobbnak ítélt budapesti és vidéki business szállodát, rendezvényhelyszínt, mobilitási szolgáltatót, legjobb corporate utaztatót, légitársaságot, külföldi és belföldi desztinációs marketinggel rendelkező vállalkozást, valamint a legjobb új piaci szereplőt díjazták. A szakmai zsűri által nevezett kategóriánkénti 3-3 jelöltre augusztus 22-től lehetett online szavazni.

Hévíz városát az „Év Legjobb Desztinációs Marketing – Belföld” kategóriában találták idén a legkiválóbbnak. A kategória jelöltjei voltak még Keszthely és Hajdúszoboszló.

A díjjal a Hévízi Turisztikai Np. Kft által megvalósított belföldi marketing kampányok kreatív megoldásait ismerték el. A díjat Papp Gábor, Hévíz város polgármestere és Pálffy Tamás a Hévízi Turisztikai Np Kft. ügyvezető igazgatója vették át.