146 férőhelyes, nagy tőkesúlyú hajók tárolására alkalmas kikötő létrehozását álmodta meg egy cég a siófoki Ezüstpartra. A siófoki önkormányzat támogatja a kikötőépítést, miközben egy 24.hu-nak nyilatkozó szakértő nonszensznek tartja a kikötőterveket és a lídósítást is.
Ezt már nem lehet megakadályozni. Megfellebbezhetik, perelhetnek, de az több száz millióba kerül majd annak, aki bíróság elé viszi az ügyet, mert kifizettetem velük a bevételként kieső összeget– nyilatkozta a 24.hu-nak Kenesei István, a Yolle Kft. ügyvezetője, aki egy 146 férőhelyes, nagy tőkesúlyú hajók tárolására alkalmas kikötő létrehozását álmodta meg a siófoki Ezüstpartra. Néhány helyi nyaralótulajdonos azonban nemcsak a kikötő miatt aggódik, hanem azért is, mert a mellette található balatonszéplaki szabadstrand jelentős részét homokkal töltenék fel. A siófoki önkormányzat támogatja a kikötőépítést, miközben egy 24.hu-nak nyilatkozó szakértő nonszensznek tartja a kikötőterveket és a lídósítást is.
Az Ezüstparton jelenleg két vitorláskikötő található az Admiral Family és Admiral Garden lakóparkok előtt, a Deák Ferenc sétányon. Az Ezüstpart Vitorlásegyesület Kikötője 80 kisebb méretű vitorláshajó tárolására alkalmas, míg a másik, kisebb kikötő Kenesei tulajdona, ott körülbelül 40 sekély merülésű hajó fér el.
Kenesei István már 12 éve is azt tervezte, hogy bővíti kikötőjét, de akkor a hatóságok elmeszelték a terveket.
Két bírósági tárgyalás is volt az ügyben, végül mindkettőt megnyertem. Mostanra már a vízügyi létesítési engedélyt és a hajózási létesítési elvi engedélyt is megkaptuk, így már csak a kiviteli tervek hiányoznak. Semmilyen más engedélyre nincsen szükségünk – nyilatkozta a 24.hu-nak a vállalkozó.
A tervek szerint a mintegy 300 méter hosszan az északi part irányába benyúló új mólószár körül 35 ezer köbméter homokot és iszapot kotornának ki. Kenesei kérdésünkre elmondta, nem igaz az a pletyka, hogy ezzel töltik majd fel a szomszédos szabadstrandot.
Ez hazugság, az iszapot elszállítjuk a vonyarcvashegyi lerakóba és homokkal töltjük fel a szabadstrand egy részét. Ez egyébként nem a mi ötletünk volt, az önkormányzat csak úgy támogatta a kikötőépítést, ha cserébe vállaljuk a strand lídósítását – mondta Kenesei. A zagy elszállítására a Yolle Kft.-nek valóban lehetősége van, a Fejér Megyei Katasztrófavédelem a 24.hu megkeresésére azt írta, a Balatongyörökhöz tartozó zagytér vízügyi hatósági engedéllyel működik, így oda szállítható a kikotort iszap.
Siófok független polgármesterétől az internetes újság megkérdezte, hogy valóban ragaszkodott-e az önkormányzat a lídósításhoz, de Lengyel Róbert nem válaszolt kérdésünkre, csupán néhány dokumentumot (szakhatósági állásfoglalást, építésügyi nyilatkozatot) küldött át, így azt sem tudtuk meg tőle, hogy ha valóban megtörténik a strand fejlesztése, akkor az a rész továbbra is szabadstrandként működik majd, vagy fizetni kell a belépésért.
A Yolle Kft. egyébként a strand fürdőterületéből 31 ezer négyzetmétert ideiglenesen építési területként használna, majd a lídós strandot a feltöltés után átadná üzemeltetésre a siófoki önkormányzatnak. Abból is látszik, milyen gördülékenyen zajlik a folyamat, hogy a mederhasználati díj fizetéséről már egyeztetések folytak a strand tulajdonosával, a Közép-Dunántúli Vízügyi Igazgatósággal. Az igazgatóság állásfoglalása szerint ha a bérlet célja a strand üzemeltetése, úgy négyzetméterenként évi 1 forintért, de legalább évi 10 ezer forintért adnák bérbe a területet.
A lapnak nyilatkozó szakértő a lídósítási ötletet nonszensznek, a déli partra tervezett további kikötőépítéseket pedig rendkívül kockázatosnak tartja. A teljes cikk itt olvasható.