Megugrott az érdeklődés Hévíz és a Balaton iránt is egy friss kutatás szerint (termalonline.hu)

Ahogy az idei év, úgy a júniusi időjárás sem mondható éppen szokványosnak. Ennek ellenére elstartolt a vakációszezon és vele együtt az új szokásokat hozó turizmus is, aminek nagy nyertesei hazánk vízi úti céljai lehetnek – derült ki Lounge Group által a Magyar Turisztikai Ügynökség részére készített elemzésből.
A felmérés szerint magyarok 39 százaléka számolt be arról, hogy az elmúlt 12 hónapban nem volt turisztikai célú utazása. Ez főképp a 60 év feletti, nyugdíjas korosztályra jellemző, akik vidéki községekben élnek. Az utazási hajlandóság, és vele együtt az anyagi feltételek többnyire a főiskolai végzettséggel rendelkező családoknál voltak tapasztalhatók, az ő jövőbeni utazási terveiket azonban nagyban befolyásolják a pandémiás helyzet hozta új szokások.

A foglalkoztatott lakosság körében, kifejezetten a negyvenes és ötvenes korosztályban, átlagosan 21-22 felhasználható szabadnap áll rendelkezésre, amelyet potenciálisan utazásra fordíthatnak. Szeretnének is fordítani, ugyanis folyamatosan nő azok aránya, akik turisztikai célú utazást terveznek a járvány lecsengését követően, jelenleg a lakosság 72 százaléka – olvasható a Lounge Group által készített heti elemzésben.

A legkevesebb, utazásra fordítható szabadnapja a 18-29 éves korosztálynak van, átlagosan 14 nap. Az életkor mellett a végzettség és az azzal járó munkalehetőség is döntő: míg a nyolc osztályt végzetteknek átlag 9, a középiskolát maguk mögött tudóknak még 17 napjuk van. A felsőoktatás plusz négy napot tesz még hozzá a felhasználható napok átlagos számához. Természetesen a gyerekkel több szabadság jár, körükben 21 nap az átlagosan még felhasználható mennyiség.

Talán nem gondolnánk, de van különbség lakóhely tekintetében is: 20-22 felhasználható nappal rendelkeznek még a baranyaiak, borsodiak, hevesiek és Pest megyeiek, míg Somogyban és Tolnában csak 12-13 napból gazdálkodhatnak az érintettek. Győr-Moson-Sopron és Fejér megye lakossága sem lehet maradéktalanul boldog a hátralévő 15 napnyi felhasználható szabival.

Új(ra) trend a hazai turizmus

Az utazni vágyók továbbra is szkeptikusak a külföldi utazásokkal kapcsolatban, ahogyan a hazai nagy hotelek iránt is így éreznek, ennek köszönhetően növekedést mutat a családi panziók és apartmanok iránti kereslet.

A növekvő hazai trendet az utazástípus jellege teszi vonzóvá: a közelség és a gyors kivitelezhetőség. Ennek függvényében egyre népszerűbbek a rövid, egy-két napos, hazai desztinációk, mind közül pedig a legkedveltebbek a Tiszta-tó, Hévíz, a Dunakanyar, Sárospatak, a Fertő-tó és persze az elmaradhatatlan Balaton.

Miről megy a csevej a neten?

A meleg idő és a strandszezon elválaszthatatlan a Balatontól, így nem meglepő, hogy az utóbbi napokban a tó strandjaival kapcsolatos kérdések, mint például a biztonság és a belépőárak voltak a legaktívabb beszédtémák a közösségi felületeken. A felmérés szerint Instagramon és Facebookon tucatjával teszik közzé a bejegyzéseket a balatoni vendéglátóhelyekkel és élményekkel kapcsolatos témákban a felhasználók.

A cikk folytatása itt elolvasható.