Jó ütemben és látványosan épül az új különszintű csomópont az M7-es sztráda és a 710-es számú főút csatlakozásánál. A beruházás 2019 negyedik negyedévére készül el.
Nagy volt az öröm az autósok körében, amikor 2008 májusában átadták a 71. számú főút Balatonakarattya–Balatonfűzfő elkerülő szakaszát. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. tervei szerint a beruházással a hétvégi pihenésre a Balaton északi partjára indulók lényegesen kényelmesebben és gyorsabban érhetik el úti céljukat. A 17,3 kilométer hosszú szakasz nagy népszerűségre tett szert a közlekedők körében. „Önállóságát” jelzi, hogy ma már 710-es főútnak hívják. Az eredeti elképzelésekkel szemben ma már 110 km/h a haladási sebesség. Az elkerülő úton egy különszintű vasúti keresztezés és két különszintű útkeresztezés épült ki.
Ahogy nőtt az út forgalma, úgy derült ki, hogy a balatonakarattyai körforgalom áteresztőképessége szűkös. (Az út itt csatlakozik vissza a régi 71-es főúthoz.) Jogos igényt elégít ki az a beruházás, amelyet 2017 októberében kezdtek: a 710-es számú főutat közvetlenül csatlakoztatják az M7- es autópályához. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint a csatlakozásnál különszintű csomópont épül. A csomópontnál mintegy 1,5 kilométer hosszban gyűjtő-elosztó sávot is kialakítanak az M7-es autópálya jobb oldalán. Az új útszakasz kétszer egy sávos lesz, 2,5 kilométer hosszban. A meglévő 710-es számú főút kapcsolatánál körforgalmat alakítanak ki. Biztosítják a Budapest–Balaton kerékpárút különszintű átvezetését is.
A beruházás jó ütemben halad, a látványosabb elemekkel – például a hídpillérek, a nyomvonal – már a közlekedők is találkozhatnak. A projekt megvalósításának tervezett befejezése 2019 negyedik negyedéve- számol be a veol.hu.