Meglepően sokan nem nyaralnak (Magyar Idők)

A 30–59 éves magyarok 80 százaléka az elmúlt három évben legalább egyszer volt nyaralni, ellenben minden ötödik magyar állítja, hogy az elmúlt három évben, főként anyagi okok miatt nem tudott elutazni sehova. Akinek mégis sikerül kimozdulnia, azok köré­ben változatlanul a strandolás a legnépszerűbb program.

A magyarok 20 százaléka az elmúlt három évben egyszer sem tudott elmenni nyaralni, 39 százalékuk pedig valószínűleg idén sem utazik sehova pihenni – derül ki a K&H biztos jövő indexéből. A legfőbb indok a pénzhiány, 71 százalékuk ezzel magyarázta a kimaradt utazásokat. A második helyen az időhiány végzett, amely az utazók 17 százalékánál volt a legfőbb indoka annak, hogy idén valószínűleg vagy biztosan nem fognak elmenni nyaralni, míg 16 százalékuk nem nyaralásra használja fel a megtakarított pénzét.

Akinek lehetősége van elutazni, leginkább szűk családi körben nyaral. Mind­össze 12 százalék mondta azt, hogy gyakran pihen baráti körben, gyerek nélkül, egyedül pedig mindössze 4 százalék kapcsolódik ki.
A pihenést szolgáló nyaralás ellenére a megkérdezettek mindössze 4 százaléka állította azt, hogy sikerült valóban kipihennie magát. A 30–59 éves magyarok többsége, 80 százaléka az elmúlt három évben legalább egyszer volt nyaralni külföldön vagy belföldön.
A 30–39 évesek körében magasabb, 88 százalékos volt az arány, míg az 50–59 éveseknek csak a 69 százaléka mondhatta el ezt magáról.

A legnépszerűbb program a vakáció alatt továbbra is a strandolás. A városnézés, valamint a kirándulás az utazók 65 és 56 százalékát érdekli, az utóbbi a budapestieket, az előbbi pedig inkább a gyermekteleneket és a budapestieket. A wellness-szolgáltatások az utazók felének az érdeklődését keltik fel, a fesztiválok idejére 31 százalék szervezi a szabadságát.

Az utazók többsége, 60 százaléka a szállásfoglalást saját maga intézi az interneten keresztül. A 30 éves korosztály és a magas jövedelemmel rendelkezők körében az átlagosnál magasabb, 67, illetve 66 százalékos volt azoknak az aránya, akik az online csatornák segítségével saját maguknak foglaltak szállást. Az utazási irodák segítségét csak az érintettek 15 százaléka veszi igénybe.

A K&H és a Free Association a biztos jövő index keretében a magyarok biztonságérzettel és jövőképpel kapcsolatos várakozásait vizsgálja. A kutatásban a biztonságérzetet leginkább befolyásoló tényezőket és annak várt változásait vizsgálják: jelenlegi, rövid és hosszú távú anyagi biztonság; közbiztonság, ingatlanokkal kapcsolatos félelmek, természeti csapások, közlekedésbiztonság, járművek biztonsága és utazás. A kutatásban 500 fő vett részt. Az adatfelvétel 2017. május 26. és ­június 6. között történt.