Öt nappal korábban végeztek a saruk cseréjével a Kőröshegyi völgyhídon, így már ma délutántól – várhatóan 13 órától – megnyitják a forgalom előtt – adta hírül a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a közösségi oldalán.
Az MKIF teljes bejegyzése így szól:
A tervezett, szeptember 16.-i (hétfői) dátumhoz képest jóval hamarabb, már ma, szerda délután, várhatóan 13:00 órakor visszaadjuk a forgalomnak a Kőröshegyi völgyhidat, teljes szélességében.
A tervezetthez képest korábbi befejezés többek között annak köszönhető, hogy a munkálatok előkészítése, az áprilisi próbaemelések óta folyamatosan zajlott.Munkatársaink a cserék során nem szembesültek komolyabb nehézségekkel, így a munka jó ütemben, még az előre tervezett ütemezésnél is gördülékenyebben haladt.A munkálatok során közel 30 szakember, egy 76 méter emelőmagasságú, 160 tonnás autódaru és sarunkként 18 db, összesen mintegy 10 ezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelő-rendszer dolgozott azért, hogy az elmúlt 17 évben elhasználódott és most cserélt egyenként közel 10 tonnás szerkezeti elemeket a lehető leggyorsabban és legbiztonságosabban kiemeljük, ezután pedig az újakat azok helyére milliméter pontosan beillesszük. Az új saruk egyediek, rendelésre készültek Németországban.Fontos hangsúlyozni, ha már lezártuk a hidat a forgalom elől, minden olyan beavatkozást is elvégeztünk, amelyek egyébként forgalomkorlátozással járnának, ez magában foglalja a két lezárt csomópont közötti 13 kilométeres szakaszon az üzemeltetői feladatokat is.Így:a híd dilatációs elemeinek korrózióvédelmét a teljes keresztmetszetben,aszfaltoztunkpadkát is helyreállítottuka szalagkorlát- és fénytörő hálókat javítottuksövényt vágtunk, kaszáltunkpadkát javítottunkszemetet szedtünkkorlátot-és fénytörő hálót javítottunkkitisztítottuk a vízelvezetőketAz évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki: a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából (melyek egyenként 4500 tonna terhet tartanak, amikor a helyükön vannak), három már erősen elhasználódott, és cserélni szükséges.A saruk, a híd speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását.A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez volt az első sarucsere. Mindez előre tervezett munka volt, a híd biztonságos, jó állapotban van.
Ezúton is köszönjük a közlekedők és a helyiek türelmét és együttműködését!