Már keresik a kivitelezőt az észak-balatoni vasútfejlesztéshez

Kiírták az első tendert a Szabadbattyán-Tapolca-Keszthely vasútvonal korszerűsítésének és villamosításának az első ütemére. Ez a 61 kilométeres szakasz Szabadbattyántól Aszófőig tart.

 A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. nyílt felhívása a Közbeszerzési Értesítőben jelent meg. A munka a villamosításon és az áramellátáson kívül – egyebek mellett – magában foglalja a váltók fűtését, 60 kilométer optikai kábel lefektetését, az összevont vasúti üzemirányítási rendszer telepítését, továbbá 8 állomáson  a felsővezeték energia távvezérlésének létesítését. Bővítik, illetve átépítik Szabadbattyán és Aszófő vasútállomását, peronokat és átjárókat építenek, illetve két helyszínen készül villamos alállomás.

A tervek szerint az Aszófőig tartó szakasz a 2017-es úszó vb előtt elkészülhet. A villamos felsővezeték azért Aszófőig épül, mert ott lehet a legegyszerűbben csatlakozni az országos nagyfeszültségű hálózatra, így a település határában épülne meg a villamos-alállomás.

A fejlesztés után a villamos mozdonyok és motorvonatok megjelenésével jelentősen csökken a menetidő. A Déli pályaudvar és Balatonfüred között körülbelül egy óra negyven percre lesz szükség, ez jelenleg két óra tizennégy perc.

A fejlesztés a tervek szerint 2018-ban az Aszófő-Keszthely szakasszal és a Balaton körüljárhatóságának kialakításával folytatódhat.

Az ajánlatok beadási határideje február 7.

(napi.hu- magyarepitok.hu-hirbalaton.hu)

(14:30)