M7: csak év végére csökkenhet a dugó (magyarhang.org)

Bizonyosan nem adják át az októberi önkormányzati választásig az M7-es autópálya Balatonakarattyánál épülő új csomópontját. Bár korábban októberről szóltak a sajtóhírek, a sztráda új le- és felhajtóját novemberben helyezhetik forgalomba – számol be a magyarhang.org.

A csomópont azon a szakaszon épül, ahol nyaranta jelentősen feltorlódik a forgalom, mivel a Balaton északi partjára tartók itt térnek le az autópályáról, és hajtanak fel a 71-es főútra. Jelenleg az épülő csomópontban zajlanak jelentősebb munkálatok, a forgalmi ágakat aszfaltozzák – írta érdeklődésünkre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).

A fejlesztés keretében azonban nem csak autópálya-csomópont épül. Meghosszabbítják a Balatonfűzfőt, Balatonkenesét és Balatonakarattyát elkerülő 710-es főutat is. A 2008-ban átadott út – amely a majdani M8-as autópályának lesz része – ugyanis nem éri el az M7-es sztrádát. A mostani ütemben megépül a hiányzó 2,5 kilométeres szakasz is. A beruházás másik végpontjában a 710. számú és a 7205. számú út csomópontja épül, itt részben már elkészült a körforgalom. Emellett készül a Budapest–Balaton-kerékpárút külön szintű átvezetését biztosító kerethíd is, amely már szintén szerkezetkész állapotban van – írták. Az aszfaltozási munkák befejezése után már csak a forgalomtechnikai jelzések felfestése, táblák, szalagkorlátok kihelyezése lesz hátra. Összességében eddig a 2017 ősze óta tartó beruházás munkálatainak 80 százalékát végezték el.

A 7,3 milliárd forintos fejlesztéstől a szakemberek az autópálya jelenlegi csomópontja körüli dugók jelentős csökkenését remélik, a NIF szerint a Balatonról Budapest felé vezető irányban kisebb lesz a torlódás a környéken. Érdekesség ugyanakkor, hogy az új csomópont nem lesz teljes: a 710-es útról Siófok felé nem lehet majd felhajtani a sztrádára, illetve abból az irányból lehajtani sem lehet. Erre az M8-as út megépítéséig várni kell.