Közös kurzuson a Pannon Egyetem diákjai és az EKF szakértői (vehir.hu)

A Pannon Egyetem első EKF kurzusa 2020 őszén indult el, olyan választható tantárgyként, amelyet az egyetem bármely szakán tanuló diák felvehetett és teljesíthetett. A résztvevő 31 hallgató hét csoportot alkotva két témában dolgozhatta ki ötleteit. Az órák elsősorban a kreatív gondolkodás fejlesztését, az érdeklődési kör szélesítését helyezték előtérbe.

Az egyetemmel közös célunk egy olyan gyakorlatias és interaktív kurzus kialakítása volt, ahol a hallgatók már az elején bekapcsolódhatnak a Veszprém-Balaton régiót érintő, Pannon Egyetemhez is köthető programok kialakításába. Fontos volt, hogy a résztvevőket egy egészen más szakterület alapjaiba vezessük be – így megismerkedhettek olyan tervezési feladatokkal, melyekkel tanulmányaik során egyébként nem találkoztak, de az élet számos területén hasznosítani tudják.

– fogalmazott a kurzus tantárgy felelőse.  Kővári Edit egyetemi docens a vehir.hu tudósítása szerint kifejtette: az egyetemi oktatók a VEB2023 munkatársaival és a programokhoz kapcsolódó külső szakértőkkel együtt alakították és vezették a szemináriumokat hétről hétre, ahol a hallgatók csoportokban fejlesztették tovább ötleteiket. A közös munka eredménye egy írásos beszámoló és egy prezentáció, amit a hallgatók december 9-én ismertettek a zsűri és az érintettek előtt.

A kurzus egyik része az egyetemi kampuszfejlesztés (Zöld Kampusz) során tervezett új, szabadtéri közösségi terek megformálását célozta. A kurzus során a hallgatók bepillantást nyerhettek olyan területekbe, mint a közösségi tervezés és menedzsment vagy a dizájn és építészet. Ezek mentén kidolgozhatták saját ötleteiket a kampusz közösségi tereire, zöldfelületeire vonatkozóan, illetve a gazdasági, és időbeli ütemtervek készítésének részleteit is megtanulhatták.

A kurzus másik része a városban megvalósításra kerülő EKF Pontokra fókuszált.  Az egyik EKF Pont helye már biztos: a Pannon Egyetem egyik épületében kerül majd kialakításra, ennek tervezésében gondolkodhattak együtt a hallgatók a VEB2023 szakembereivel. A bevezető előadások és műhely munkák után a hallgatók csapatokban ötleteltek arról, hogyan lehet a VEB2023 programhoz kapcsolódó kreatív dizájnelemek felhasználásával a legtöbbet kihozni az egyetemi EKF Pontból is.

A hallgatók csoportjai itt többek között az EKF arculatának színeit helyezték a középpontba: a padlóra, színes sávokban felfestett tantermi tájékoztatók mellett EKF kék és sárga kiegészítőket terveztek, illetve olyan ötletek is születtek, mint például a Veszprém-Balaton régiót fényekkel kirajzoló fali lámpaegyüttes, az EKF Ponton belül kialakítható művészeti galéria vagy az elektromos információszolgáltató tábla, amelynek segítségével néhány kattintással megtalálhatják majd a diákok tantermeiket, óráikat, az intézményt érintő legfontosabb tudnivalókat.

Míg a szeptember és november között zajló órákon és konzultációkon a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa programmal és a Pannon Egyetemen kialakítandó EKF Pont, illetve a Zöld kampusz kivitelezésének elméleti hátterével ismerkedhettek meg a hallgatók, addig a december már a saját ötletek megosztásáról, a tervek prezentálásról szólt.

December 9-én a hallgatóknak már egy olyan prezentációt kellett bemutatniuk, amelyben felvázolták terveiket, kitérve a pénzügyi ütemezésekre, a jogszabályi kötöttségekre, az arculatot érintő részletekre, az előkészítés és megvalósítás lehetőségeire. Ennek elbírálása a kurzus zárásaként december 16-án délután megtörtént, olyan szempontok alapján, mint a formai követelmények, az elméleti háttér megértése, az arculati elemek felhasználása, a projektterv kidolgozása és annak realitása, vagy az ütemezések kialakítása.