Közös kampány a biztonságos utazás népszerűsítésére

„Utazz velünk biztonságban” címmel közös kampányt indított a MÁV, a MOL, az MTÜ és a Volánbusz. A kampány üzenete, hogy itthon bátran útra kelhetünk, mert akár autóval, akár vonattal, akár busszal indulunk útnak, biztonságban vagyunk. A célokról közös sajtótájékoztató kertében számoltak be.

A MOL, a MÁV és a Volánbusz is fokozottan figyel a higiéniára és a biztonságos távolságok megtartására, ennek érdekében számos intézkedést bevezettek. A négy cég számára idén nyáron kiemelten fontos, hogy tudatosítsa az emberekben: itthon biztonságosan utazhatnak, újra felfedezhetik Magyarország csodáit.

Az eseményen ennek az üzenetnek a fontosságáról beszélt Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter, aki kiemelte: rendhagyó időket élünk, ezért a nyár is speciális lesz. Az otthonmaradás után azonban a lakosság szeretne újra utazni és kikapcsolódni, és ahol a pandémiás helyzet megengedi, a nemzetközi határok is megnyílnak. Most arra bíztat mindenkit, nyaraljon, pihenjen itthon, vagy itthon is.

A miniszter kiemelte: a statisztikák jól mutatják, hogy tavasszal gyakorlatilag megszűnt a turizmus. Áprilisban a külföldiek 99%-a, a magyar vendégek 95%-a maradt el. Ugyanakkor a szálláshelyek, vendéglátóhelyek ezt az időszakot is hasznosan töltötték, és fejlesztésekre, felújításokra fordították energiáikat. A Kormány ehhez a Kisfaludy Program újabb 150 milliárdos fejlesztési programjával járul hozzá.

Gulyás Gergely hangsúlyozta: örvendetes, hogy a vártnál gyorsabban jött el az élénkülés időszaka, ám a szabályokat továbbra is be kell tartani.