Könnyid László: Erőteljes vendégéjszakaszám-növelés a cél (tutizmus.com)

Az új évet nemcsak új vezetővel, hanem egyúttal új minisztérium égisze alatt kezdte a turizmus kormányzati csúcsszerve. A vezérigazgatóként visszatért Könnyid László első, exkluzív interjúját a turizmus top 50-es kiadványának adta, melyből a turizmus.com szemlézett. 

2024 a növekedés éve lesz a nemzetgazdaság egészében, amihez a több mint 11,5 százalékos teljes GDP-hozzájárulással rendelkező turizmuságazat sokat tehet hozzá. A turisztikai kereslet belföldi élénkítése hatékonyan ki tudja venni a részét a lakossági fogyasztás növeléséből, míg az ágazat a foglalkoztatottság erősítésében vállalhat szerepet – fogalmazott Könnyid László.

A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint ha a teljes vendégéjszakaszámot nézzük, a magyar turizmus már csak egy hajszálnyira van a 2019-es, a háború és járvány előtti rekordév eredményétől. A 2023-as esztendő a beutazások ütemes visszaépüléséről szólt, ami különösen a fővárosban volt látványos, ahol közel 20 százalékkal nőtt a külföldiek szálláshelyi forgalma.

A belföldi turizmus az elmúlt évben már felülmúlta a 2019-es bázisév eredményeit, és több olyan hónap is akadt, amikor a 2022-es év eleve nagyon magas értékeit is meghaladta.

Ezeknek a folyamatoknak köszönhetően a szálláshelyi bevételek az előző évhez képest 23 százalékkal – azaz infláció feletti mértékben – nőttek, és elérték a 859,5 milliárd forintot. Az ágazat kiváló teljesítményének köszönhetően a szolgáltatás-külkereskedelem 2023. harmadik negyedévi tetemes, 3,3 milliárd eurós aktívumához a turizmus egymaga rekordméretű, 1,4 milliárd euróval járult hozzá.

Fő feladatként jelölte meg, hogy a nagyszabású fejlesztések korszakának lezárultával  a magyar turizmus megújult, minőségibb és versenyképesebbé vált kínálatát olyan módon vigyék piacra, amivel közelebb kerülhetünk a 2030-ra felállított stratégiai célok eléréséhez. Mintegy 10 millió vendégéjszaka-többlet elérése a feladat. A hangsúly a hatékonyságon van, hiszen mindezt nem (feltétlenül) arányosan több vendég megnyerésével szeretnék elérni.Olyan területeken kell tehát a salestámogatást, valamint a nemzetközi értékesítést megerősíteni, ahol ezek a ráfordítások a lehető legjobban hasznosulnak