Idén is folytatódik a “Magyarország vár” turisztikai program (turizmus.com)

2019-ben jelentkezett először az Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) belföldi utazásra ösztönző kiadvánnyal, akkor a gasztrofesztiválokat népszerűsítette az „Ízes Magyarország” sorozat. 2020-ban, a Covid-járvány második hulláma után, amikor ismét lehetett belföldi kirándulásra ösztönözni az embereket, az Alapítvány a körülményekhez alkalmazkodva „Csodás Magyarország” címmel ajánlott aktív és ökoturisztikai helyszíneket, Covid-szempontból biztonságos úti célokat. A kiadványsorozat harmadik évfolyama 2021-ben “Magyarország vár” névvel buzdított belföldi utazásra, hangsúlyozva, hogy saját hazánk mindannyiunkat újra vár.

Az MTSZA alapító okiratában rögzített célja a magyar turizmus minőségi megújulásának, a modern magyar turizmus megteremtésének elősegítése. Ennek érdekében az Alapítvány sokféle szakmai szolgáltatást nyújt, különböző projekteket kezdeményez, támogat, illetve a fentebb megfogalmazott célt szolgáló programokba kapcsolódik be. Ezek egyrészt a szakmai szereplőknek nyújtott szolgáltatások, másrészt viszont nyitottak olyan nagyközönségi programok irányába is, amelyek közvetlenül vagy közvetve a turisztikai szolgáltatók számára hasznosak. Ilyen például az MTSZA közreműködésével magvalósuló közismert Kajla program,  2021-ben „Magyarország vár” néven megvalósult belföldi keresletösztönző kampány – mondta a turizmus.com-nak az MTSZA kuratóriumi elnöke.

Princzinger Péter kifejtette: a koncepciónak – a pandémiától függetlenül is – kezdettől fogva része a társadalmi szemléletformálás, annak a gondolatnak a képviselete, annak az üzenetnek a terjesztése, hogy mi magyarok ismerjük meg jobban a saját hazánkat, a frekventáltabb helyszínek mellett keressük fel a kevésbé ismert, kevésbé népszerű desztinációkat, fedezzük fel Magyarország rejtett kincseit is. A Covid sajátos módon „megtámogatta” ezt a megközelítést.

A 2021-es esztendő legfontosabb újdonsága az volt, hogy aki kezébe vette a „Magyarország vár” sorozat bármelyik számát, egy alapvetően megújult turisztikai kínálattal találkozhatott. A Covid-járvány előtt megindult fejlesztések eredményeként és a kényszerű leállás alatt megújított szolgáltatások egyaránt megtalálhatók az ajánlókban. Újjászületett várak, kastélyok, megújult strandok, felújított szálláshelyek, újonnan épített vagy felújított kerékpárutak, új koncepcióban megvalósult fesztiválok, korszerű élményparkok, új lovastúra-útvonalhálózat – csak néhány példa a sok közül – sorolta.

A turizmus 2021-ben gyakorlatilag talpra állt, a nyári – és egyes desztinációkban az őszi – hónapokban a 2019-ben mért rekord eredményeket is túlszárnyalta. Ebben a belföldi és ezen belül a vidéki turizmus teljesítménye a megszokottnál nagyobb, Budapest szerepe a járvány előttinél egyelőre kisebb volt. Tekintve, hogy a „Magyarország vár”, mint a neve is mutatja, az ország minden térségben lévő úti célokat, programokat, attrakciókat ajánl, és összesen 3 millió példányban jutott el a hagyományos, nyomtatott újságok olvasóihoz, biztos vagyok benne, hogy nem tévesztettünk célt, és bízom abban is, hogy sokak kíváncsiságát, utazási kedvét épp a mi kiadványainkban olvasható ízelítők ébresztették fel – fogalmazott Princzinger Péter.

A kuratóriumi elnök a folytatásról azt mondta: hisz benne, hogy jelentős potenciál rejlik a belföldi turizmusban, és azon lesz, hogy sikerüljön is mozgósítani ezeket a rejtett tartalékokat.