Hévíz, Zalakaros és Siófok a legnépszerűbb fürdővárosok között (zaol.hu)

Hévíz és Zalakaros megőrizte vezető szerepét a magyar turizmusban, de Siófok is nagyon népszerű – írja a zaol.hu.

 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Nemzeti Turisztikai Adatsztolgáltató Központ (NTAK) elmúlt évet értékelő trendriportja leszögezi, 2020 márciusáig úgy tűnt, ez lesz a legjobb év a magyar turizmus történetében, hiszen miután 2019-ben 43 millió vendégéjszakával rekordot döntött az ágazat, a szárnyalás a tavalyi első két hónapban is folytatódott.

Aztán jött a drámai visszaesés, majd a nyári szárnyalás, végül a késő ősszel kezdődött és mostanáig tartó, elnyúló mélypont. Magyarországon 38 ezer szálláshelyet tartanak nyilván, s ezek, összekötve az NTAK-val, napi szinten szolgáltatnak adatokat. Így a szektor minden rezdülése statisztikailag is kimutatható, nyomon követhető.

A koronavírus-járvány tavaly márciustól gyorsan derékba törte a magyar turizmust.

Veszélybe került százezrek megélhetése. A kormány azonnali lépéseket tett, és célzott gazdaságvédelmi intézkedéscsomagról döntött, amelynek hatására a munkahelyek nagy része megmaradt, júliusban és augusztusban pedig az ágazat meghaladta az előző évi belföldi vendégszámokat.

A főszezon legnagyobb nyertesei a magánszálláshelyek voltak, s igaz lett a szlogen: a belföld az új külföld.

2020-ban a legfontosabb cél a turizmus-vendéglátásban működő vállalkozások életben tartása és a munkahelyek megmentése, a szakemberek pályán tartása volt. A gazdaság első hullám utáni újraindításában a stratégiai jelentőségű turisztikai szektor óriási szerephez jutott, a kormány pedig 800 milliárd forint támogatást biztosított az ágazatnak, ami európai szinten is kiemelkedő.

Nyáron robbanásszerűen indult be a belföldi turizmus.

Míg a nyár kezdeti időszakában a felmérésben megkérdezettek 53 százaléka vett részt belföldi utazáson, ez az arány őszre 67 százalékra növekedett. Ennek oka, hogy sokan a külföldi pihenések helyett hazai vakációt választottak. Ez idő alatt a külföldi utazások aránya nem változott, 29 százalék maradt, ami ugyancsak a belföldi úti célok népszerűségét mutatja.

A megváltozott körülmények miatt a magyarok tudatosabbá váltak: kétharmadnyi volt azok aránya, akik a biztonságosabbnak vélt hazai utakat preferálták.

Hasonló volt azok aránya is, akik a külföldi utazás során figyelembe vették azt, hogy az adott országban hogyan alakul a koronavírus megbetegedések száma. A lakosság harmadára volt jellemző, hogy döntései során inkább kivárt, és az utazáshoz közelebbi időpontban foglalt, amit a szolgáltatók rugalmasan kezeltek.

A teljes cikk itt elolvasható.