Hagyomány és megújulás a herendi porcelángyártásban (veol.hu)

Aki kézi festésű, egyedi, kiváló minőségű porcelánt kíván ma vásárolni – amely az eleganciát, a kényelmet, a luxust hordozza –, annak a herendi porcelán mára megkerülhetetlenné vált. Közel 750-en dolgoznak a manufaktúrában, emellett mintegy 60 országra kiterjedő exporthálózattal rendelkezik a Herendi. 

Mi, a mai kor emberei, valójában csak a két házszám közötti nyílon ülő emberek vagyunk. Nekünk az a dolgunk, hogy többet hagyjunk hátra az utókornak, mint amennyit elődeinktől kaptunk – mondta el a veol.hu-nak Simon Attila vezérigazgató.

Elárulta: ez az egyetlen, nyereségesen működő manufaktúra, amely mindenféle támogatás nélkül, saját erőből tudja finanszírozni a működését, beruházásait, fejlesztéseit és az elmúlt években megvalósult 60 százalékos béremeléseket úgy, hogy emellett 2019-ben rendkívül magas osztalékot is fizetett a részvényeseinek. A manufaktúra termékei 70–75 százalékban exportra kerülnek. A fennmaradó 25–30 százalékot Magyarországon értékesítik, de kétharmad részben az is külföldi vásárlók tulajdonába kerül, tehát tíz herendiből kilenc elhagyja az országot.

A vezérigazgató büszke arra, hogy a herendi manufaktúrának van egy saját fenntartású szakközépiskolája, ahol porcelánfestő, porcelánkészítő és gipszmintakészítő szakmában fogadják a fiatalokat. Az iskolának jelenleg 25 diákja van, a gyakorlati képzés pedig a manufaktúra falai között történik, azokban a műhelyekben, ahol a munkavállalók is dolgoznak.

Nagyon fontosnak tartom, hogy a munkatársaink szocializálják és beillesszék ezeket a fiatalokat a munkahelyi alkotó légkörbe azért, hogy amikor végleg átkerülnek az iskolából hozzánk munkavállalónak, akkor már aktív, a termelésben alkotóképes kollégák legyenek – fogalmazott Simon Attila.  A tehetséges porcelánfestőknek lehetőségük van arra, hogy külföldi porcelánfestő kurzusokon vegyenek részt.

A teljes interjú a veol.hu oldalon érhető el.