Gyémántdíjas Zalakaros

A Magyar Marketing Szövetség 2018. évi Országos Városmarketing Díj pályázatán két kategóriában is gyémánt díjjal ismerte el a Zalakarosi Turisztikai Nonprofit Kft. „Hat érzék” integrált városmarketing programját. A díjakat Kovács Szabolcs, a program megálmodója és kidolgozója vehette át a budapesti díjátadón.

Az elismert szakemberekből álló zsűri a pályamunkákat a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás, a kitűzött célok elérését jelentő hatásosság és a források célszerű felhasználását jelentő hatékonyság szempontjai alapján értékelte.

A zalakarosi pályázatban bemutatásra kerültek a már megvalósult Hat érzék kommunikációs kampányok és azok elért eredményei. Az „Élménnyel teli ízek Zalakaroson”, valamint a „Gyógyító érintések Zalakaroson” kampányok online és offline csatornákon összehangoltan futottak, kiemelt turisztikai céljuk az elő- és utószezoni vendégéjszakák növelése volt.

–   Több ízben is méltatták már marketing szakemberek a kezdeményezés újszerűségét, most ismét egy országos visszaigazolást kaptunk, hogy kezd beérni a munka gyümölcse.
A Hat érzék program lényegében egy innovatív marketingkeret, ami élményláncként értelmezi a térségi kínálatot és USP-ken túl, UEP-ket is alkalmaz a marketingkommunikációban. Az egyes állomások az érzékszervek szerint kerültek kidolgozásra, a partner szállodák és szolgáltatók tematikus tartalmakkal és csomagokkal csatlakozhatnak az összehangolt kampányokhoz.

A turisztikai mérőszámok vonatkozásában a támogató marketingkommunikációs kampányokat a szezonon kívüli időszakokra targetáltuk 2017-ben, ami meg is hozta az eredményét: Előszezonban 16,4%, utószezonban 24,33 % -os növekedést realizált Zalakaros vendégéjszakák tekintetében előző év azonos időszakához viszonyítva – mondta el Kovács Szabolcs a Zalakarosi Turisztikai Nonprofit Kft ügyvezetője.