A KSH adatai a belföldi vendégek száma szerint 10, az általuk eltöltött vendégéjszaké pedig 3,8 százalékkal nőtt a Balatonnál. Összesen 607 ezer magyar vendég érkezett a térségbe az őszi hónapokban, akik közel 1,3 millió éjszakát töltöttek el, ebből 80 százalékot szállodákban. A külföldiek száma azonban 1,7 százalékkal csökkent, ami arra utal, hogy a tópart továbbra is népszerű a magyar turisták körében, a nemzetközi vonzerő viszont gyengülni látszik. Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke szerint ennek több oka is lehet.
A német gazdasági recesszió különösen sokat csökkentett a német turisztikai utazási kedven, ez az egyik legfontosabb küldő piacunk – fogalmazott a sonline.hu-nak Fekete Tamás. A Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke hozzátette, az ősz hagyományosan csendesebb időszak a nemzetközi látogatók körében, ami tovább erősíti a belföldi turisták dominanciáját.
Fekete Tamás szerint a térség versenyképessége szempontjából kulcsfontosságú a tó újra pozicionálása, különösen a nemzetközi piacokon. – A Balatont négyévszakos desztinációként kell bemutatni, hiszen az elmúlt években jelentős fejlesztések történtek, amelyek nemcsak a nyári, hanem az őszi-téli időszakot is vonzóbbá teszik – hangsúlyozta.
A nemzetközi piacokon való hatékony megjelenéshez a térség attrakcióinak és szolgáltatásainak minőségét kell hangsúlyozni – fogalmazott Fekete Tamás. Az ilyen attrakciók közé tartozhatnak nemzetközi sportesemények, mint például a MotoGP verseny 2025-ben a Balaton Park Circuit pályán, vagy nagy kulturális fesztiválok, amelyek erősíthetik a tó hírnevét.
A Balaton már bizonyította, hogy a belföldi turisták számára mindig vonzó marad, de a nemzetközi piacra való biztosabb fókuszálás lehet a következő nagy lépés. A külföldiek számára új és izgalmas programokat kínálunk, melyek a természeti szépségek és a minőségi turisztikai szolgáltatások mellett a modern attrakciókra is építenek – zárta gondolatait az alelnök.