Erős gyökerek, innovatív hajtások a herendi porcelánmanufaktúrában (veol.hu)

A Veszprémi járásban található herendi porcelánmanufaktúra az elmúlt évekhez hasonlóan 2021-ben is nyereséges évet zárt. Egyedi és sikeres Covid-stratégiájának köszönhetően értékesítési árbevételét 23 százalékkal növelte. A nyereséges működést, a munkavállalói létszámot és a közel 60 országra kiterjedő exportpiacok számát nézve bátran állítható, hogy mára Herend világelső porcelánmanufaktúrává vált – írja a veol.hu.

Simon Attila vezérigazgató évértékelőjében elmondta, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. 2021-ben a korábbi évet jelentősen meghaladó módon, nyereségesen működött. A 2020-as évhez képest 20 százalékos export- és 50 százalékos magyarországi árbevétel-­növekedést értek el. Tovább nőtt a társaság saját tőkéje és hatékonysága, a profitráta növekedése pedig meghaladta a kilenc százalékot. A jövőt építő, működésbiztonságot erősítő beruházásokat is megvalósítottak, emellett kilencszázalékos reálbéremelés történt, illetve év végén minden munkavállalónak jelentős és azonos összegű karácsonyi juttatást is fizettek.

A működéshez külső pénzügyi forrást nem vettek igénybe, állami támogatást nem kapott a társaság, amely közel 1 milliárd 500 millió forintot fizetett be különböző adónemekben a költségvetésbe.

Továbbra is közel 60 országgal van kereskedelmi kapcsolatuk. 2021-ben új herendi porcelánüzlet nyílt Abu-Dzabiban és a kazahsztáni Almatiban, és új piacként megjelent Chile. Jelentős piaci növekedést értek el az USA-ban, Kínában, Dél-Koreában, Törökországban, Olaszországban és Ausztriában.

A társaság a koronavírus alatti időszakban végig folyamatosan működött, senkit nem bocsátott el, a munkahelyeket megtartotta, és minden munkavállaló folyamatosan megkapta a teljes munkabérét. A manufaktúrában elrendelt szigorú egészségvédelmi intézkedéseknek köszönhetően a világjárvány alatt a koronavírusos megbetegedések az országos átlagszám alattiak voltak.

Piaci rendelési feladataikat teljesíteni tudták, amihez a szükséges termelési kapacitás és humán erőforrások rendelkezésre álltak. 2021-ben a világméretű járvány ellenére – a Covid-év után – is hatszázalékos osztalékot fizettek ki a részvényeseiknek.

 

Kulturális misszió

A sikeres gazdasági működés mellett folytatta kulturális misszióját is a Herendi Porcelánmanufaktúra, amely az értékteremtés, értékmegőrzés, értékátörökítés gondolatiságában ragadható meg. Kilenc kulturális kiállítást rendeztek tavaly. Ezek közül három kiállítás nyílt a Herendi Porcelánmúzeumban, négy pedig más magyarországi kiállítótermekben. Külföldön herendi porcelánokat állítottak ki.

Sanghajban a magyar főkonzulátus és a Sanghaji Képzőművészeti Múzeum közreműködésével, valamint Japánban a Minói Nemzetközi Kerámiafesztivál keretében. Utóbbi kiállítás előzménye, hogy 2021-ben a japán Gifu tartomány és a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. együttműködési megállapodást írt alá, amely révén kölcsönös kulturális kiállítások szervezésére és alkotóművészek/ösztöndíjasok kölcsönös bemutatkozására nyílhat lehetőség.

A környezettudatos és felelős gondolkodás részeként 2021. szeptember elsejétől a társaság teljes területén megindult a szelektív hulladékgyűjtés. Az infrastrukturális működésbiztonságot célzó beruházások keretében pedig tavaly megtörtént a teljes fűtési rendszer rekonstrukciója.
A nehéz munkaerőpiaci helyzet ellenére kiemelt figyelmet fordítottak a szakember-utánpótlásra, saját szakközépiskolát tartanak fenn (három évfolyamon 24 tanuló, porcelánkészítő, porcelánfestő és gipszes szakokon), és duális hallgatókat fogadtak a Pannon Egyetemről – írja a veol.hu.