Eltűntek a lassítók, 72,3 milliárdból robog tovább a vasútfejlesztés (sonline.hu)

Megújul a Balatonszentgyörgy és Szántód–Kőröshegy közötti 53 kilométeres vasúti szakasz, s a Fonyód–Kaposvár vonalat is fejlesztik. Télen sem állt le teljesen a munka, kisebb műtárgyépítési feladatokat végeztek a szakemberek. A fejlesztés eredményeként megszűnnek a lassújelek, az utasok gyorsabban juthatnak el majd a Balatonhoz: a teljes beruházás 72,3 milliárd forintból valósul meg.

A beruházás befejezése után óránként 100 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok a felújított Balatonszentgyörgy és Szántód-Kőröshegy közötti szakaszon, ahol nincsenek környezetvédelmi kötöttségek, ott 120-al. Tizenöt kilométer zajárnyékoló fal és 32 kilométernyi rugalmas sínágyazat épül, s 17 állomást újítanak fel.

– Az állomások és megállóhelyek peronjait korszerű, magas peronokká építjük át, esőbeállókat építünk ki – közölte kérdésünkre Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. – A térség út és gyalogos átkelőhelyeit korszerűsítjük, akadálymentessé tesszük és újakat is építünk. A vasúti pálya vízelvezetését helyreállítjuk, kiépítjük, a műtárgyakat újjáépítjük valamint új második vágányú szakasz épül Balatonszemes-Balatonlelle-felső térségben.

 

2017 nyarán elindulhat a menetrend szerinti közlekedés

A 2016-os őszi vágányzári időszakban a vasúti pálya al- és felépítménye elkészült Szántód-Kőröshegy-Balatonszárszó, Balatonszárszó-Balatonszemes, Balatonlelle-felső és Balatonboglár állomások között. E szakaszokon a kapcsolódó létesítmények építésével kapcsolatos munkákat tavasszal végzik el. Ugyancsak ebben az időszakban folytatódik a további szakaszok átépítése, mely az ütemterv szerint alakul, így a Balaton déli partján 2017 nyarán a menetrend szerinti vasúti közlekedés elindulhat.

– A kivitelezés december 23 óta gyakorlatilag szünetel – folytatta Loppert Dániel. – A kivitelező készül a tavaszi munkákra.

A NIF munkatársa arról is beszámolt: a vasútvonal korszerűsítése várhatóan 2018 nyarára befejeződik.

 

Csökken a menetidő

Megszűnnek a lassújelek, vagyis az utazók kényelmesebben, s gyorsabban juthatnak el a Balatonhoz. Loppert Dánieltől tudjuk: a menetidő a mostani 166 percről a főváros és Keszthely között tíz perccel csökken. A dél-balatoni vasúti fejlesztés során felújítják a Kaposvár-Fonyód vonalat is, a beruházás után 75-80 perc helyett 55 perc lesz a menetidő.
A Kaposvár-Fonyód vonalszakaszon nagyjából 60-an dolgoztak egyidejűleg, a Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy vonalon közel 380 szakember dolgozik csúcsidőben.

(15:02)