Elkészült az ötvenedik IC+, bisztrókocsi érkezik a Balatonra

A MÁV-csoport kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban. Az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity-kocsi forgalomba állását követően, tavaly augusztusban kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása, az IC+ járműcsaládból most készült el az 50. kocsi.

“A versenyképes vasúti közlekedéshez elengedhetetlen a modernizált, és XXI. századi igényeket kielégítő gördülőállomány. A most elkészült 50. IC+ kocsink év végéig forgalomba áll, jövőre pedig további 40 darab IC+ készülhet el. Mindehhez szükség van a közel 2 milliárd értékben zajló szolnoki fejlesztésekre, valamint az Oktatási és Kutatási Akadémia létrehozására is.”
-fogalmazott Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója.
Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója az 50. IC+ kocsiból az online sajtótájékoztatóról bejelentkezve közölte:  óriási eredmény, hogy fel tudták éleszteni a hazai járműgyártást, és két év alatt már az 50. IC+ kocsi is elkészülhetett. Hozzátette: 2021 nyár elejéig forgalomba állhat az első osztályú, bisztrókocsival rendelkező kocsik is, amivel terveik szerint a nyári balatoni szezonban már találkozhatnak utasok.
A hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása 2019 augusztusában kezdődött. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsi és 35 első és prémium osztályú jármű készül el. Az új IC+ kocsikkal Nyugat- és Kelet-Magyarországon egyaránt találkozhatnak már az utasok.