Elindította nagyszabású őszi kampány-aktivitásait a Visit Hungary (turizmus.com)

A nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő hazai turisztikai konjunktúra fenntartására, illetve a forgalom térbeli és időbeli koncentrálásának oldására két új kampányt indít október közepén a Visit Hungary. 

 

A Visit Hungary három új célzott aktivitást kezd október közepén, hogy fenntartsa a sikeres főszezon növekedési dinamikáját, és a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiában foglaltaknak megfelelően enyhítse a szezonalitást. Az elmúlt évek statisztikái alapján ugyanis a nyári főszezont követő őszi időszakban a belföldi és a nemzetközi kereslet trendszerűen mérséklődik – mondta el a turizmus.com-nak Csendes Olivér vezérigazgató.

Október 15-én a top 5 midhaul piacon, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban és az Egyesült Királyságban adatvezérelt nemzetközi kampányt indítottak – ez az öt ország adta ugyanis a tavalyi év azonos időszakában a külföldi vendégéjszakák 30 százalékát.  Ráadásul a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai a spanyol, a francia és az olasz küldőpiacról idén szeptemberben átlagosan több mint 30 százalékos növekedést mutatnak a vendégéjszakákban. Ezt többek között az új járatindítások alapozták meg, amit most igyekszünk meglovagolni. Németország a legfontosabb küldőországként „must-win” piac, ahol megítélésünk szerint folyamatos jelenlétre van szükség, az Egyesült Királyságból érkező forgalom pedig az átlagosnál kevésbé szezonális, ezért tartjuk ösztönzésre érdemesnek ebben az időszakban is – tette hozzá.

Kifejtette: kifejezetten az őszi-téli időszak belföldi forgalom növelése érdekében október közepétől belföldi kampányt indítanak, amellyel egyúttal a SZÉP-kártya költéseket is szeretnék ösztönözni. Ehhez hazai szolgáltatók jelentkezését is várták, így minden, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban regisztrált szálláshely számára kiküldték a csatlakozási felhívást.

A lehetőség szemmel láthatóan megmozgatta ezeket a szolgáltatókat, hiszen országszerte közel 400-an csatlakoztak a kampányhoz. Ennek keretében pedig a részt vevő szolgáltatók 20 százalékos kedvezményt ajánlanak a 2025. januárra és februárra szóló SZÉP-kártyás foglalásokból, az eltöltött éjszakák számától függetlenül.  Annak érdekében pedig, hogy a kezdeményezésben részt vevő szállodák és magánszálláshelyek könnyen megtalálhatók legyenek, a Csodás Magyarország weboldalán is közzé tesszük a csatlakozott szolgáltatókat. A kampányra és az akciós ajánlatokra az óriásplakátok mellett a televíziós és online reklámokban is kiemelten hívják fel a hazai utazók figyelmét.

A Visit Hungary szervezetén belül felépülő új részlegük, a desztinációmenedzsment divízió feladata lesz olyan 3-5 napos programokat összeállítani, melyek a kihagyhatatlan látnivalók mellett a kevésbé ismert helyszínekhez, felfedezésre váró élményekhez is elvezetnek. Így Budapest környékén, a Balatonnál és a jövőben Tokaj és egyéb térségekben is növelve ezáltal a tartózkodási időt, és egyben a visszatérésre is ösztönöznek. Az ötlet csírájában már most is megtalálható a Csodás Magyarország oldalán, az első konkrét, inspirációként szolgáló csomagok megjelenése a karácsonyi vásárok időszakára várható. Keresik a módját, hogy – éppúgy, mint a SZÉP-kártya-kampány esetén –, a versenysemleges lehetőséget kínálják a szolgáltatók számára a csatlakozáshoz – fogalmazott vezérigazgató.