Elektromos hajók mélyítik tovább a vízi élményeket a Balatonon (magyaridok.hu)

Kistafírozta a Magyar Vitorlás Sz­övetség a balatoni árbocosklubokat, a múlt év augusztusa és decembere között történt sporteszköz-beszerzésekkel együtt 208 kishajó, motoros és túrakerékpár került a vízisport-egyesületekhez – értesült a magyaridok.hu.

 

Több mint félmilliárd forint GINOP (Gazdaságfejlesztési és innovatív operatív program) pályázati pénzt fordíthatott a Magyar Vitorlásszövetség (MVSZ) a balatoni vitorlásklubok eszközbeszerzésére. Ebből a múlt év utolsó negyedéve során együttesen 98, többek közt 32 RS Feva kétszemélyes kishajó, 20 Laser 4,7-es, illetve 7 Laser Bahia, 8 Laser Radial, 12 BrigF500-as motorcsónak, továbbá 19 darab 29-er került a tizenhat balatoni klub flottájába.

– Ezek a kormánydöntés alapján lehetővé vált beszerzések a Bejárható Magyarország program aktív turisztikai hálózatok infrastruktúrájának uniós forrásokból történő fejlesztését célozzák – nyilatkozta a Magyar Időknek Holczhauser András, a vitorlás szövetség főtitkára. Kifejtette, az eszközbeszerzés rövid és hosszú távon is rendkívül fontos eleme a balatoni turizmusnak, a versenyszerű és a szabadidős vitorlázás népszerűsítésének.

A Balatonnál egyre többen áldoznak a vitorlás sportra
– A fő cél, hogy minél több ember legyen edzettebb, egészségesebb, ismerje meg Magyarország történelmi, kulturális értékeit, természeti szépségeit. Az MVSZ ebben fontos szerepet vállal, többek között azzal, hogy a potenciális vitorlázók számára igyekszik vonzóvá tenni ezt a sportot, ezzel együtt meghatározó vitorlásturisztikai desztinációvá fejleszteni a magyar tengert – fűzte hozzá a sportvezető.

– Nem zavarják a vitorlázást az elektromos hajók, sőt, a jövőben közösen dolgozunk a Balatoni Elektromoshajózási Kft.-vel a víziélmény-turizmus fellendítésén és a kikötői infrastruktúra fejlesztésén. Erről a múlt év december 14-én írtunk alá stratégiai együttműködési megállapodást Viszkei András úrral, a társaság vezetőjével – ezt már Kollár Lajos sebészprofesszor, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke mondta lapunknak. Ahhoz, hogy minél több elektromos hajó közlekedjen a Balatonon, kifejtette: a jelenleginél jóval több olyan kikötő kell, amelyben az elektromoshajó-gyorstöltő berendezés is része az infrastruktúrának. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a Balaton körbehajózhatóvá váljon.

Behajózzuk a tavakat
Magyarországon több mint nyolcezer vitorlás kishajót tartanak számon, túlnyomó részük a balatoni kikötőkből fut ki a nyílt vízre, de kisebb tavainkon is egyre népszerűbb időtöltés a vitorlázás. A Balatonon hozzávetőlegesen 600 elektromos hajó szeli a vizet, és a legkisebb csónakoktól a 40 lábas jachtokig minden hajótípus megtalálható a magyar tengeren.

Gulyás J. Attila cikke itt olvasható.