Dél-balatoni borpanoráma Budapesten

Először ismerkedhetett a közönség a válogatott helyi agrártermékeket közösen bemutató somogyi márkastratégiával Budapesten, a Stefánia Palotában péntek este. Az ilyen, Európában legsikeresebb agrármarketing modellnek számító összefogás példaértékű még Magyarországon – derül ki a szervezők hirbalaton.hu-hoz eljuttatott közleményéből.

 

A legkiválóbb dél-balatoni borokat és pezsgőket először lehetett átfogóan megismerni és végig kóstolni pénteken, ahol 18 pincészet együtt mutatkozott be az Európa vezető agrárországaiban jól bevált átfogó stratégiával. A dél-balatoni borokat, a somogyi sajtokat, sonkákat, prémium pékárut és hústermékeket közös marketing stratégia mentén, egységes arculat kialakításával mutatták be.

A stratégia része egy szövetkezeti rendszer kialakítása, a legkiválóbb dél-balatoni és somogyi termékek bemutatása egyfajta road show keretében, speciális szaküzletekben és tematikus borvacsorákon.

A jól bevált francia-olasz agrármodellt hazai adottságainknak megfelelően megvalósító komplex régiós márkaépítési programra itthon még nem volt példa – áll a közleményben. A piaci szereplők, a megyei agrárkamara, a somogyi önkormányzati és megyei vezetők összefogásán túl szükség volt több hónapos egyeztetésre is a program elindításához.

A dél-balatoni borok és sajtok harmóniájára külön mesterkurzussal is felhívták a figyelmet. A régió fontos fajtája, az olaszrizling a legkiválóbb sajtbornak bizonyul nemzetközi összehasonlításban is. Külön szerencsés körülmény, hogy a dél-balatoni fehérborok tavalyi évjárata kiemelkedő volt.

A résztvevő borászatok:
Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet, Buzás Borok, Buzássy Pince, Fáncsi Hegyi Pince, Garamvári Szőlőbirtok, Hujber Pincészet, IKON Borászat, Katona Borház, Késa Birtok, Konyári Pincészet, Kristinus Borbirtok, Országh Pince, Pócz Pincészet, Podmaniczky Pincészet és Szőlőbirtok, Rádpuszta Szőlőbirtok, Várszegi Pincészet, Veszprémi Pince

borpanoráma