Belső piacot is építeni kellene a Balatonnál (sonline.hu)

A Balatonnál félmilliós agglomeráció a tópart, a belső piac kialakítására nagyobb hangsúlyt kellene fektetni, és nemcsak kifelé, hanem befelé is egységesen kellene képviselni a térséget – hívta fel a figyelmet Kardos Gábor, a Balatoni Kör szóvivője a Balatonlellén megtartott Balaton Konzíliumon.

 

A Balatonnál élőkre építő belső turizmus nagyobb figyelmet érdemelne, hiszen a régió akár egy félmilliós agglomerációként, vagy városként is felfogható – mondta Kardos Gábor. “Mindig úgy beszélünk, mintha csak máshonnan várnánk vendéget, végre el kellene kezdeni foglalkozni egymással is a Balaton körül élőknek “– tette hozzá. Szerinte a belső piac erősítésének alapvető feltétele, hogy a balatoni fiataloknak legyen jövőképe, és ez ne az legyen, hogy majd elmegyünk Ausztriába dolgozni.

Ugyancsak fejlesztésre szorul az északi és déli part közötti előítélek lebontása valamint a közlekedés fejlesztése. Utóbbi kapcsán Gajda Tibor, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese azt mondta: a balatoni közlekedésben 2-3 éven belül áttörés várható. Első körben a buszközlekedés javítása valósul meg, de a Balatoni Hajózási Zrt. fejlesztése is küszöbön van. Az MTÜ vezérigazgató-helyettese szerint a közlekedés javításával a munkavállalás feltételi is jobbak lesznek azáltal, hogy a két part munkaerőpiaca nem lesz elvágva egymástól.

– Budapest és Győr-Moson- Sopron megye kivételével nincs még egy olyan hely az országban, ahol olyan jó lenne a fiatalok jövőképe, mint a Balatonnál – szögezte le Gajda Tibor, akinek szavait Csapody Balázs, a Pannon Gasztronómiai Akadémia elnöke is megerősítette azzal egészítette ki, hogy a vendéglátós fizetések terén a keresetek már a burgenlandi jövedelemszinten vannak.