Balatoni vendéglátók a Turisztikai Ügynökség Márton-napi listáján (turizmusonline.hu/csodasmagyarorszag.hu)

A Magyar Turisztikai Ügynökség őszi belföldi forgalomélénkítő kampánya részeként idén is kiemelten népszerűsíti a november 11-i Szent Márton-napi hagyományokat. Az MTÜ a Márton-napot megelőző időszakban átfogó kampányba kezdett annak érdekében, hogy megidézze Szent Márton napjának legendáját, felelevenítse a hozzá kapcsolódó libalakoma hagyományait és felhívja a figyelmet az ünnepi programlehetőségekre a Magyar Tenger környékén is. 

Szent Márton híres volt jóságáról, szerénységéről és önzetlenségéről, nevéhez fűződik a libalakoma tradíciója és az újbor megszületése, így mára a vendégszeretet szimbólumává vált. Ennek apropóján a Magyar Turisztikai Ügynökség gasztronómiai kalandozásra és az ország libaételeit felfelfedező belföldi utazásra invitálja az ínyenc turistákat – olvasható a turizmusonline.hu összeállításában.

A tematikus kampány célja, hogy a gasztronómiai felfedezések mellett tényleges belföldi utazásra is inspiráljon. Szent Márton-nap alkalmával érdemes útnak indulni és megismerni a különböző liba ételeket, hiszen ilyenkor a vendéglátóhelyek a visszahívó vendégszeretet jegyében erre az alkalomra készített tradicionális libalakomával és kitüntetett figyelemmel várják a vendégeket országszerte. A Magyar Turisztikai Ügynökség ezúttal is együttműködik számos vendéglátóhellyel, akiket kiemelten népszerűsít honlapján.

A Balaton környéki szolgáltatók közül egyebek mellett kiemelik a balatonfüredi Aura Hotel, a siófoki Hotel Azúr, a kenesei Hotel Marina Port, a balatonszemesi Kistücsök, a badacsonyi Laposa Birtok ajánlatát. Emellett kiemelik a siófoki Libadalom és a füredi Füred Gasztro rendezvény mellett a badacsonytomaji Márton-napi Vigasság és Tökfaragó Versenyt is.