Balatoni páros a dobogón (siofok.hu)

A 2017-es Országos Rally Challenge indulóinak sorában Siófok színeit képviselte Gyarmati Ariel és Kocsis György. A páros egy Mitsubishi Lancer Evo IX-essel szállt harcba a bajnoki pontokért 7 futamon.

„2017-re azt tűztük ki célul, hogy lépést tartsunk a felgyorsult mezőnnyel, illetve megvédjük a tavalyi bajnoki címünket – mesélte a duó. A cél érdekében még technikát is váltottunk, és egy IX-es Mitsubishivel neveztünk a bajnokságba. Az átállás azonban nem ment zökkenőmentesen: nem találtuk meg elsőre a kocsi megfelelő beállításait, folyamatosan építettük, dolgoztunk rajta, de mindig újabb csontvázak hullottak ki belőle.”

A balszerencse már rögtön a szezonnyitó Miskolc Rallyen utolérte a párost: a 4. szakaszon műszaki hiba lépett fel a Mitsubishinél, ami miatt már az első napon a futam feladására kényszerültek. A bajnokság az Ózd Rallyval folytatódott, ahol a mitfahrer – egészségügyi okok miatt – nem tudta elfoglalni a jobb1-et. Helyette egy régi-új navigátor, Németh Gergely segítette a pilótát. Miskolc után azonban Ózdon sem sikerült a szépítés: a váltó megadta magát, így a 7. gyorsasági szakaszon fel kellett adniuk a küzdelmeket.

Két nullás verseny után a murva meghozta a sikert Gyarmatiéknak Szombathelyen, ahol magabiztos győzelmet arattak. Még úgy is, hogy egy műszaki probléma, valamint egy vezetői hiba is becsúszott náluk. A győzelmi mámor azonban nem tartott sokáig, ugyanis a Székesfehérvár Rallyen újabb oka adódott a siófoki alakulatnak a bosszankodásra. A futam során annyi defektet összegyűjtöttek, hogy a végén már nem volt lehetőségük az újabb abroncscserére. A 9. szakaszon beszerzett utolsó defekt végérvényesen rányomta bélyegét a szereplésükre.

Júliusban ismét egy murvás verseny következett, méghozzá a Veszprém Rallye. A szombathelyi győzelem után jogosan gondolhatta azt a páros, hogy ez az a terep, ahol meg tudják mutatni, hogy igenis számolni kell velük. Fortuna azonban ekkor sem állt mellettük: a 4. szakasz rajtjában már lehetett érezni, hogy nincs erő a kocsiban, a gyors felénél pedig már minden pirosan világított a műszarfalon – mint utólag kiderült, a turbó meghibásodása miatt.

„A pechszéria után sokat törtük azon a fejünket, van-e értelme folytatni a pontvadászatot a bajnokságban, vagy esetleg próbáljuk ki magunkat egy-egy vendégszereplés alkalmával a Mitropa Kupa mezőnyében. Többször is átszámoltuk a pontjainkat, illetve sorra vettük az opciókat az évben hátralévő két versenyre, aminek eredménye az lett, hogy matematikai esélye van még annak, hogy dobogósok legyünk év végén. Ezt a lehetőséget pedig nem akartuk kihagyni.”

És milyen jól tették! A Mecsek Rallyet megelőzően a Mitsubishi több fejlesztésen is átesett, amit abszolút eltalált a csapat. Gyarmati és Kocsis folyamatosan gyorsultak, végig meccsben az ellenfelekkel, s végül az ORC értékelés 2. pozíciójába kormányoztak be az Evo IX-est. Ezek után vérszemet kapva álltak a szezonzáró Eger Rallye rajtjába, amit magabiztosan meg is nyertek.

Sikerüknek köszönhetően év végén is felállhattak a képzeletbeli dobogóra!

„Boldogok vagyunk a 3. hellyel – még úgyis, hogy az elsődleges célunk a győzelem, a tavalyi bajnoki cím megvédése volt. Az idei buktatókból, fejlesztésekből nyerünk erőt a folytatáshoz, ami 2018-ban még erősebb lesz, és minden egyes pontért meg kell majd küzdenünk – összegezte Gyarmati Ariel.

Kocsis György hasonlóan értékelte a szezont: „Felemás érzésem van az idei évvel kapcsolatban. Amikor nem volt gond a kocsival, jó időket autóztunk, élveztünk a menetelést. Ám a rengeteg műszaki probléma jócskán kedvünket szegte. Persze, a Mitsubishinek is ki kellett nőnie a gyermekbetegségeit, így bízunk benne, hogy a nehezén már túl vagyunk, és jövőre újult erővel támadhatunk – akár itthon az ORC-ben, akár egy nemzetközi bajnokságban.  Köszönjük mindenkinek a szurkolást, támogatást, aki egy kicsit is hozzátett ahhoz, hogy meg tudjuk csinálni ezt az évet!”