Balatoni Hajózási Zrt.: változatlan marad 2021-ben a személyhajó-díjszabás

175 éves lesz a balatoni hajózás 2021-ben. A tradíciót és a modernizációt egyszerre szeretnék a zászlóra tűzni, és megemlékezni erről a 175 évről, bemutatni az utazóközönségnek. Megkezdik a jelenlegi nagy hajók belső felújítását. Bútorzatcseréket, mosdó- és büféfelújításokat végeznek, és elindítjuk az informatikai fejlesztéseket is. A Balatoni Hajózási Zrt frissen kinevezett vezérigazgatója szerint 10-12 milliárdos fejlesztési forrás áll rendelkezésre. 

Az a legfontosabb, hogy arra összpontosítsunk, amiért ezt a társaságot létrehozták, ami a valódi küldetése. Gondolok itt a személyhajózásra, kompszolgáltatásra, vízépítési tevékenységre, tehát a hajózással kapcsolatos feladatokra. Rendkívül fontos az alaptevékenységet nem szolgáló vagyonelemek értékesítése, majd ezen források visszaforgatása, hiszen a vállalat 30, 40, 50 éves lemaradásokkal küzd. A cég megújítása 20-30 milliárd forintot igényel, amit több forrásból, fokozatosan kell előteremtenünk.

-fogalmazott a likebalaton.hu-nak a Balatoni Hajózási Zrt. a napokban kinevezett vezérigazgatója. Veigl Gábor kifejtette: rendelkezésükre áll 6,6 milliárd forint állami tőkeemelési forrás, valamint az ingatlanértékesítésből származó bevétel, melynek becsült értéke 3-4 milliárd forint. És a vállalat saját maga is termel évente 400 millió forintot. Ez 10-12 milliárdot jelent a következő évekre nézve. Szerinte ezzel a csomaggal már nagyon komoly lépéseket lehet tenni az évtizedes lemaradások leküzdésében, sőt további forrásokat tudnak még a későbbiekben bevonni, lehetnek ezek például pályázati források és támogatások is.

Veigl Gábor beszélt a kikötők tulajdonjogáról is. Kifejtette: a vagyon továbbra is a Bahart-nál marad, magát az üzemeltetési jogot nyerheti el valaki. Most egy második körben változatlan feltételekkel hirdetik meg az üzemeltetési pályázatot. Ez egy 15 éves konstrukció, amelyhez az ajánlattevőknek nagyon komoly garanciákat és anyagi fedezeteket kell adni – emelte ki.

Kitért arra is, hogy megkezdik a jelenlegi nagy hajók belső felújítását. Bútorzatcseréket, mosdó- és büféfelújításokat  és elindítják az informatikai fejlesztéseket is. Például, ne csak a pénztárban lehessen jegyet venni, hanem telefonon vagy automatában is. Ezt legkésőbb 2022-re elérik.

Bejelentette: változatlan marad 2021-ben a személyhajó-díjszabás, valamint bár a jövő évet ugyan még nem érinti, de a következő látványosság az új hajók és kompok megérkezése lesz 2022-ben.

Várhatóan az év elején zárul az a közbeszerzési pályázat, melynek köszönhetően az első körben két komppal és két katamaránnal gazdagodunk. Az egyik katamarán a Fonyód-Badacsony, a másik pedig a Siófok-Balatonfüred-Tihany útvonalon közlekedik majd. A Bahart utazóközönségének kétharmada e két lokáció között utazik.

– tette hozzá Veigl Gábor.