Balatoni borokat is népszerűsítenek majd a briteknél (agrarszektor.hu)

Magyar – köztük balatoni – borokat értékesít és népszerűsít a Tesco Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban. Jövő év tavaszától pedig az Egyesült Királyságban is megjelenik majd a Wine Concept ernyőmárka, amely azért jött létre, hogy a Magyarország öt borrégiójából származó borokat egy név alatt tudja értékesíteni az áruházlánc külföldön.

Kormányzati, kereskedelmi és termelői közreműködéssel népszerűsít és értékesít magyar borokat az ismert áruházlánc Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban, majd a jövő év tavaszától az Egyesült Királyságban is – közölte Matt Simister, a Tesco-Európa vezérigazgatója. A Külgazdasági és Külügyminisztérium, a Magyar Nemzeti Kereskedőház, a Wine Concept Zrt. és a Tesco-Global Áruházak Zrt. együttműködésében jött létre a Wine Concept ernyőmárka, amely a cseh, a lengyel és a szlovák áruházakban eladott magyar borok 12 százalékát adja. A jövő év márciusától-áprilisától pedig a Wine Concept két terméke, egy Chardonnay és egy késői szüretelésű tokaji bor körülbelül 400 Egyesült Királyságbeli áruházban válik elérhetővé.

Az utóbbi egy évben az eladott mennyiség már elérte a félmillió palackot, és folyamatosan emelkedik – mondta Petkovics Gábor, a Wine Concept Zrt. értékesítési vezetője. A 22 magyar borrégió, illetve a sok borfajta és pincészet között nehéz kiigazodnia a külföldi borfogyasztóknak, ezért jött létre a Wine Concept ernyőmárka, amely most egy név alatt az ország öt borégiójából (Balaton, Eger, Szekszárd, Tokaj, Villány) 18 különböző típusú palackozott bort foglal magába.