A most záruló projekt a Balaton-márka építését is szolgálta (zaol.hu)

Befejeződött a Balaton turisztikai térség fejlesztését és pozicionálását célzó projekt, amelyre egymilliárd forintot nyert a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) által vezetett konzorcium. Az elmúlt évek munkájáról vonyarcvashegyi sajtótájékoztatójukon számoltak be az együttműködésben részt vevő szervezetek vezetői – írja a zaol.hu.

Amint a konferencián elhangzott: a projekt lehetőséget biztosított az egységes arculat kialakítására s ezzel a Balaton-márka megteremtésére, valamint – számos kutatás és stratégiai dokumentum elkészítése mellett – arra is, hogy a főszezonon kívüli kínálatot erősítsék, különösen koncentrálva a helyi gasztronómiára, kultúrára, valamint az egészség- és a családbarát turizmus fejlesztésére.

Juhász Szabolcs, az MTÜ turizmusszakmai igazgatója kijelentette: a Balatont négyévszakos desztinációnak tekintik, amely mindig élményeket kínál, hónapról hónapra újabb arcát mutatva. Hozzátette, például októberben is körbe lehet tekerni a tavat, be lehet menni a fürdőkbe, s remek szálláshelyeket, gasztronómiai kínálatot és kulturális élményeket találnak az ide látogatók.

– A hazai szálláshelyek szeptember végéig több mint 32,5 millió vendégéjszakát regisztráltak, ami az időarányos tavalyi forgalom feletti adat. Erős lendületet vett a nemzetközi turizmus is, országos szinten mintegy 13 százalékkal több külföldi vendégéjszakát jegyeztek a szálláshelyek az előző év azonos időszakához képest. Mondhatjuk: visszatért a külföldi vendégforgalom, s nemcsak Budapestre, hanem a vidéki Magyarországra is – fogalmazott Juhász Szabolcs.

Ez a Balaton térségében is érzékelhető volt: az itteni adatok e téren 11 százalékkal múlták felül 2022 első kilenc hónapjának számait, s 2,5 százalékkal erősebbek voltak a 2019-es rekordévben regisztráltaknál.

A turizmusszakmai igazgató leszögezte: az elmúlt esztendők hálózatos fejlesztéseinek köszönhetően a Balaton egész évben vonzó és tartalmas időtöltést kínál, és ehhez hozzájárul a most záruló projekt is.

– A Balaton márka az egységes megjelenésen túl lehetővé teszi a különböző célcsoportok és célországok megszólítását, és a meglévő piacokon erősíti e turisztikai desztináció versenyképességét. A célunk az, hogy ne csak a belföldiek számára legyen vonzó a Balaton, hanem minél több külföldi vendéget is tudjunk megszólítani és idevonzani – hangsúlyozta Juhász Szabolcs.

A szakmai rendezvényen a most záruló projekt részleteiről adott tájékoztatást Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke és Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány elnöke, majd megkezdődött a kerékpáros túravezetőképzés záróvizsgája a Magyar Kerékpáros Szövetség által indított BalatonBike365-projekt keretében.