A Balaton védelméről és a sávolyi motorversenypályáról is szó volt a parlamentben (mti.hu)

Egyebek között a Balaton védelmével és a hazai motorversenypálya-építéssel is foglalkoztak a parlamentben hétfőn feltett azonnali kérdések benyújtói – tájékoztatott az MTI.


Kocsis-Cake Olivio (Párbeszéd) a Balaton védelméről érdeklődött az agrárminisztertől, mondván, a térségben “a hatalom embereinek szinte bármit lehet, a magyar embereknek pedig szinte semmit”, hiszen például természetvédelmi területeket dózerolnak le a meglévő jogszabályok kijátszásával.
Mit tesz a kormány, hogy megállítsa e káros folyamatokat? – kérdezte a politikus.

Farkas Sándor, a tárca államtitkára hangsúlyozta: a kormány elkötelezett a Balaton természeti értékeinek megtartása mellett, hozzátéve, emellett cél az is, hogy az ott élők is részesedjenek a gazdaság fejlődésének eredményekből.

Megemlítette, a Balaton hatalmas jelentőséggel bír a hazai turizmuson belül és ez a mostaninál is fokozottabb figyelmet igényel, kiemelve azt is, a jogellenes természetkárosítások esetében a hatóságok “kíméletlenül fellépnek”.

A képviselő a tihanyi, szerinte “teljesen törvénytelen építkezések” megakadályozását kérte számon a kormányzaton, valamint azt, hogy a helyiekkel, ne pedig a gazdasági lobbicsoportokkal működjön együtt, az államtitkár pedig arról beszélt: a kifogásolt építkezéseknél a Veszprém megyei kormányhivatal vizsgálja a táj- és természetvédelmi szempontok érvényesülését.

A sávolyi motorversenypálya sorsáról kérdezte az innovációs és technológiai minisztert Steinmetz Ádám (Jobbik), azt hangsúlyozva, ezt a beruházást kellene befejezni, nem újat indítani máshol, hiszen a térség és a Balaton vendéglátása nagyban tudna profitálni abból, ha rendezhetnek Moto GP-t.

Schanda Tamás államtitkár egyetértését fejezte ki a magyar sport támogatásának fontosságával kapcsolatban, de értetlenségének adott hangot, miért kifogásolja a kérdező, hogy modern, Moto GP-versenyek rendezésére is alkalmas pálya épüljön Hajdúnánás határában.

Viszonválaszában a kérdező a szakmai érveket hiányolta, hangsúlyozva, Sávolyon 30 milliárdból be lehetne fejezni a létesítményt, a hajdúsági beruházás költségvetése több mint ennek kétszerese.
Az államtitkár azt jelezte: a 2008-as tervezés óta jelentősen változtak a motorverseny követelményei, ezeknek pedig nem felel meg a sávolyi ring.