2024-ben hatodik alkalommal mutathatják meg az egyetemisták, mire képesek a turizmusinnovációk terén. A szeptemberben rajtolt CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny a VisitBalaton365 szakmai támogatásával a balatoni turizmus megújítását tűzte ki a program fő témájának – áll a VisitBalaton365 Nkft. közleményében.
Háromfős csapatok vagy egyéni indulók jelentkezését is várták a CheckINN szervezői a tehetséggondozással egybekötött országos turisztikai megmérettetésén.
Idén rekordszámú, közel 50 pályázattal neveztek a hallgatók. Az első fordulóban a bírálóktól 10 legtöbb pontot szerzett innováció jutott a verseny 2. fordulójába. A program nem csak budapesti, de számos vidéki felsőoktatási intézményében is évről évre növekvő népszerűségnek örvend. Ezt jól példázza, hogy a benyújtott 47 pályázat az ország különböző 16 egyeteméről érkezett. A versenyzők között szép számmal szerepel miskolci, szegedi, pécsi, veszprémi és győri induló is, a továbbjutók a Budapesti Corvinus Egyetemet, a Pécsi Tudományegyetemet, az Eötvös Loránd Tudományegyetemet, a Pannon Egyetemet, a Széchenyi István Egyetemet, a Miskolci Egyetemet és a Nemzeti Közszolgálati Egyetemet képviselhetik. Az idei verseny második fordulója október végén startolt a 10 legjobb ötlettel. A hallgatókra szakmai mentorprogram és intenzív munka vár január közepéig.
A fiatalok társadalmi érzékenységét jól mutatja, hogy a második fordulóba jutott ötletek közül több a hozzáférhető Balatont szorgalmazná: Az „Emberarcú tó” projekt egy, az érzékenyítésre szolgáló Balatoni tolerancia napok koncepcióján dolgozik, míg a „Balaton Szabadon” pedig az akadálymentes balatoni szolgáltatók hozzáférhetőségét segítő partnerhálózat és kezdeményezését tervezi. A „Minden Ízében Balaton” egy többlépcsős minősítési rendszerrel adna iránytűt a speciális étrendet követő utazók számára. Többen a Balaton digitális fejlesztésére is törekvést tennének: A „BalaBone” csapata a tó környéki kutyabarát programok és szállásokat gyűjtené össze egy felületen. A digitális nomád program koncepciójával a „BalaNomad” csapata foglalkozik behatóbban, míg a térség játékos felfedézését a „Legends of the Lake” és az „UtaZoom” csapata tűzte ki célul. A balatoni vallási turizmus fejlődése érdekében a „Winteresting” csapat tagjai egy szakrális zarándokútvonal kialakítását vizionálják. Meditációs és rekreációs lehetőségeket kínáló programsorozat ötletével a „Chill&Breath”, míg egy, a balatoni víziszínpad és hozzá kapcsolódó koncertek, fesztiválok, események ötletével pedig a „BalaLaton Project” jutott tovább.
November elejétől egészen január közepéig több mentorációs alkalom is vár az ötletgazdákra négy turisztikai és egy prezentációs mentor részvételével. Dr. Ifi-Valde Orsolya a Paloznaki Jazzpiknik alapítója, H. Horváth Orsolya turisztikai és marketing szakértő, az MTÜ stratégiai és szakpolitikai osztályvezetője, Hegedűs Attila turisztikai tanácsadó és Lobenwein Norbert, a a SopronFest, és a STRAND alapítójának iránymutatásával a diákok hasznos meglátásokat kapnak az üzemeltetés, pénzügyi tervezés vagy a gazdasági és környezeti fenntarthatóság területén. A kötetlen, de intenzív mentorprogram célja segíteni a versenyzőket a 20 oldalas üzleti terv megalkotásában.
Januárban dr. Komár Zita prezentációs tréner készíti fel a csapatokat a verseny harmadik, egyben záró fordulójára. Január 15-én a hallgatóknak a verseny élő pitch záróeseményén kell majd a kidolgozott stratégiájukat 5 perces prezentációk keretében bemutatniuk a közel 100 fős közönség és a szakmai zsűri előtt, amit szóban és pontokkal is értékelnek majd.
A győzteseket, azaz a fejenként 1.000.000 forintos ösztöndíj tulajdonosait a Turizmus Évadnyitó Gáláján hirdetik ki, 2025. február 1-jén.
További információk és a pályázat részletei a CheckINN honlapján (https://check-inn.hu/) érhetők el.